Dem som startat IVF maj/juni
Kan någon hjälpa mig räkna ruvdag? Jag är inte så smart och behöver hjölp
Kan någon hjälpa mig räkna ruvdag? Jag är inte så smart och behöver hjölp
Isåfall är jag på ruv 8, när kan man tidigast se på ett test tror ni? Har sååå ont i magen och brösten men antar att de är pga vaginatabletterna jag tar nu?!
Okej tack tjejer. Jag tog ovitrelle på söndagen den 31 maj. Men väntar några dagar till. Kanske lila bra även om man inte har något tålamod. Hur kan ni vara så sansade? Jag är nervös konstant! Men nu är jag ju negativt inställd med tanke på att alla andra embryo dött. Så vi får se
Jag vet exakt vad du känner, detta är liksom hela min vardag just nu. Att man ska behöva kämpa så himla mkt och sen bli besviken. Nu kan vi bara hoppas och försöka koppla bort våra dåliga magkänslor!!! Tänker på dig
Jag känner mig inte så sansad :) Pendlar mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Mensen är rejält försenad och brösten har växt någon strl och gör ont, men det kan ju vara lutinus som ställer till det. Har td på söndag, men har ingen bra magkänsla nu. Men samtidigt hade jag inte det efter äggplocket heller och det gick ju bra. Aaaaaahhhhhh!!
Åh, då känner vi lika. Detta tar så mkt energi. Jag hoppas och ber att de ska gå bra för oss alla.. Vil vara positivt inställt men det går ju inte
och jag hade FET 1/6 dvs en dag efter dig. Även jag är suuuuper nervös men kommer vänta till midsommarafton med att testa (nästa fredag) då jag inte orkar kastas mellan hopp och förtvivlan åt något håll om testet inte är 100% tillförlitligt. Kan bli en väääääligt ledsam midsommarafton (eller en väääääldigt trevlig sådan)
Grattis kära du, njut nu av denna tiden alla vi längtar efter.
Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!
Åh grattis, underbart det måste kännas. Har du inte känt ngt alls?
Tydligen kan dålig magkänsla och inte så mkt symptom också vara positivt, för jag har plussat! :) Jag är lite i chock, fattar inte riktigt...
Lycka till och ta det så lugnt du bara kan nu. Mam tappar tålamodet men försök tänk positivt.
Igår fick jag tillbaka en liten 5dagars prick :) så ruvdag 1 idag :)
Vi har också varit igång i ca 4 år och detta tar på ens energi alltså. Jag har varit jättedeprimerad i snart 2 år och vet inte vad jag ska göra. Andra försöket nu med ivf och har en dålig magkänsla, ruv11 idag, vet inte om jag ska våga testa redan imorn? Varför ser man gravidmagar överallt nu bara för att man själv längtar och vill så gärna.
Tack, vad skönt det känns att prata med er, ni förstår precis. Har tidigare känt att ingen förstår mig. Min make tröstar mig och är så positiv och tror att allt ska lösa sig. Och det är i och för sig väldigt bra att någon av oss är sådan, men tänk om det inte gör? Ska jag fortsätta må sådär? Inte sova eller kunna koncentrera mig på jobbet. Gå runt med en klump i magen. Kanske är rådgivning/terapi ngn vi ska testa. Var det inte jobbigt att behöva öppna sig för ngn som man inte känner?
Mitt embryo var 2 dagar, tog ut en tisdag och satte on torsdagen den 4e juni. Bör jag vänta med att testa? Är sååå nyfiken..
Återigen, tack tjejer, ni förstår inte hur mkt det värmer att ha erat stöd.
Kram till alla
God morgon gänget, testade mig nyss och självklart minus. Just nu vill jag vara dö. Testdag är lördag, men tycker att det bör synas redan. Fyfan vad jobbigt detta är. Det känns som jag kvävs snart.
Hej alla fina.
Gweny, beklaga verkligen. Så tråkigt ich jag vet hur det känns!!!
Själv så fick jag min mens idag, wihhooo så kul....
Jävla skit, mår så dåligt och denna dumma känslan äter upp en inombords. Vill bara gräva ner mig. Vi har bestämt att vi väntar med nästa och sista gratisförsöket ett tag, mina nerver och psyke orkar inget mer negativt just nu. Jag måste lära mig må bra först. Så nu tar jag sommarlov från allt de dåliga i mitt liv (om det nu går att koppla bort sådant, om det ändå vore så enkelt).
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det slutar bra för alla er, ni har varit ett sånt stort stöd för mig och är så tacksam för det.
Lycka till alla, ta hand om er och njut av sommaren ( som kanske dyker upp snart). Hejdå alla fina blivande mammor förhoppningsvis!!!!
Glad midsommar