• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • Zaza

Åh tack för ditt svar. Hur går en FET till? Vi gör allt från början, plockade 11 ägg i tisdags. Är så nervös. Hör det till?

• Zaza

Hej tjejer. Glad jag blir att vi är flera här. Man blir lite lugnare när det känns som fler är med om samma sak. Har precis kommit hem från kliniken, dem satte in ett embryo. Är så förväntansfull. Jag hade det också jobbigt med mina ägg. Dom växte väldigt sakta. Så ingen stress för er som fortfarande kämpar med sprutorna. :)

• Zaza

Jag tog första gången 112 av Menopur men nu andra försöket tog jag 131 hela vägen. Men det gick ändå hyfsat långsamt trots att jag hade högre dos. Du ska inte vara oärlig för det. Det kommer gå bra ska du se

• Zaza

God morgon tjejer. Hur mår alla idag? Jag har jätteont i magen. Typ som mensvärk fast värre. Jag hoppas att mitt embryo överlever där inne nu.

• Zaza

Åh spännande, välkomnen hit. Jag fick göra återförandet i torsdag och ska testa mig om två veckor. Är så spänd och nervös. Har ont i magen, typ som mensvärk. Känner du av samma? Hur försiktig ska man vara i vardagen? Kan man ta en långpromenad?

helnil_ skrev 2015-06-07 00:39:51 följande:

Roligt med ytterligare en tråd :) jag gör ivf för första gången och är på ruvardag 8 :) har testdag om en vecka! Känns skönt att det finns fler i samma sits :)

• Zaza

Hej alla. Fick hem ett brev idag om att dem inte kunnat frysa något av dem 9 embryo som fanns. Blir så jäklaledsrn. Förra gången var det samma sak,8 som dog och inte kunde frysas och de i magen dog också. Antar att även de embryo jag har nu inte kommer överlevs eftersom alla andra dött. Vil bara lägga mig och då. Så orättvist livet är.

• Zaza

Tack för stödet, värmer så mkt. Ska egentligen testa mig den 18e men varför skulle detta befruktas av alla 21 ägg som varit? Kommer väl också dö snart. Har så ont i magen, typ som mensvärk fast värre. Kan det vara pga vaginatabletterna?

• Zaza

Vad söta ni är, glad jag blir av erat stöd. Jag vill bara gräva ner mig. Men människan slutar aldrig hoppas och även om jag har en dålig känsla så försöker man lura sig själv med alla täcken som att mina bröst aldrig någonsin varit såhär stora, men några dagars gravidititet kan väl inte göra dom såhär stora?

Helhin_

Så glad för dig att du har några på reserv, de är ju verkligen drömmen. Jag vet exakt vad du menar. Jag var hemma från jobbet 3 dagar efter ägguttag, kunde inte gå, de bara gjorde såååå ont. Och när dem höll på att plocka äggen, jag skrek så mkt så dem till slut fick pausa lite ich sen köra vidare. Så att behöva göra detta en tredje gång ska bli jobbigt om det behövs. Och jag vet inte om jag kommer vilja det!!!!

• Zaza

Stackarn, vet hur ont det gör. Att det ska vara så svårt liksom. Jag tänker på dig för jag vet och känner med dig

Ahla skrev 2015-06-10 15:39:29 följande:

Mensen bör komma imorgon. Kliniken ringde mig idag. Detta är som en mardröm.

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni