Inlägg från: NovemberFemton |Visa alla inlägg
  • NovemberFemton

Natrual Cycles bebismagar samlas här!

Hoppar in här jag med då! :D

32 år gammal, bor i Malmö och väntar mitt och makens första barn med beräknad leverans 24:e november. Är i vecka 16 nu och det är först sedan jag börjat känna något som skulle kunna vara fosterrörelser som jag börjat förstå och ta till mig att det förhoppningsvis kommer ett litet barn till oss i höst. Innan har det varit så abstrakt, även om vi såg på KUB att det låg en liten groda där inne och levde om.

Har annars mest känt mig sjuk/bakfull i tre månader, och dessutom blivit fet på kuppen - underbart! :P

Jag bär också på en stark förlossningsrädsla, och har hört så mycket negativt om förlossningsavdelningarna i Malmö och Lund som inte direkt gör saken bättre. Ska träffa BM imorgon och ta upp det med henne, hur möjligheterna ser ut att beviljas snitt osv. Har förstått att det är väldigt olika i olika landsting, vilket jag tycker är märkligt...

• NovemberFemton
    ViLdiNG skrev 2015-06-02 15:28:57 följande:

Gick det bra på KUB? (bevisligen) Vad fick du för resultat? Jag gjorde KUB sist också men kommer inte ihåg vad jag fick, jag är ju en hel del äldre denna gången ..

...Fet och full! Haha! Hurra! Skåååål!

Jag ska ta tag i saken på en gång tänkte jag, ORKA gå upp en massa för att sen gå ner allt. Nope. Tänker hålla mig aktiv, simma, åka inlines (i love) och på jobbet står jag upp/går/stress springer 7 h om dagen (butikschef) så det ska bli bra med det med!

Hahaha, eller hur - ljuvligt!! :P Jag är ganska liten i mig själv normalt sett, så förändringen från att äta väldigt lite till att behöva äta HELA tiden för att inte kräkas gjorde att jag gick upp mellan 3 och 4 kilo de första 10 veckorna. Snacka om att jag haft ångest över det och är livrädd att BM ska skälla på mig imorgon... Jag tränar dock fortfarande, powerwalkar eller löptränar flera gånger i veckan, så jag vet inte riktigt vad jag skulle göra annorlunda. Äter inte en massa skräp, utan "vanlig" mat och allmänt en balanserad kost. (Ok, jag erkänner - det har blivit en del pulvermos och gröna äpplen...!)

Vi fick 1:8005 på Downs, och 1:enmassasiffror på de andra två kromosomavvikelserna. Jätteskönt!
  • NovemberFemton
    Sagan12345 skrev 2015-06-02 16:06:07 följande:

I vilken vecka började du må illa?

Mitt illamående började nånstans i vecka 7 - 8 och är dessvärre still going strong. 
Svar på tråden Natrual Cycles bebismagar samlas här!