• ViLdiNG

    Natrual Cycles bebismagar samlas här!

    Finns det fler som med hjälp av NC blivit gravida? Hade varit roligt att samlas och prata aj och oj tillsammans!


    Välkomna in i värmen

  • Svar på tråden Natrual Cycles bebismagar samlas här!
  • ViLdiNG

    Jag bor i NV skåne, är 34 och det här är mitt andra barn om allt går väl, en sladdis då min son är 8 år


     


    BF 2016 02 05
  • Anonym124

    Bra initiativ Vilding!

    Jag bor i Sthlm och det här är första gången för mig. Är enligt appen beräknad till 6/2 och är nu i 4+4.

    Jag har inskrivningssamtal bokat 17e juni. Väldigt tidigt men det beror på att jag är så enormt rädd för förlossning och graviditet så jag behöver lite extra stöd och information känner jag :P hoppas få göra vul veckan därpå, om allt går som det ska nu!

    Har du några symptom än? Jag tycker det är så himla svårt att förstå att det här är sant. Känns som om jag inbillat mig alltihop och typ hittat på haha.

  • Fjällsippa

    Jag har BF om en vecka så ligger en bit före er. Tycker NC funkar bra men stör mig på att jag nu inte kan backa tillbaka och se min graf för när jag blev gravid för 9 månader sen.

    Lycka till tjejer!

  • Anonym124

    Oh vad spännande för dig! Hoppas att vi andra kommer dit också ;)

    Har oxå funderat på det där med att grafen försvinner. Jag trodde den kom tillbaka när man fyller i att man inte är gravid längre?


    Fjällsippa skrev 2015-06-02 10:51:00 följande:

    Jag har BF om en vecka så ligger en bit före er. Tycker NC funkar bra men stör mig på att jag nu inte kan backa tillbaka och se min graf för när jag blev gravid för 9 månader sen.

    Lycka till tjejer!


  • Norrlänning86

    Hej hej!

    29 år och bor i Göteborg. Enligt NC är jag beräknad till 4/2 :)

    Går nu bara och är nervös inför nästa veckas VUL och hoppas att allt ska se bra ut.

    Men känns inte på samma sätt då jag hade utomkvedshavandeskap för 6 månader sedan så hoppas på att graviditeten sitter rätt denna gång :)

    Bra initiativ till skapande av denna tråd :)

  • ViLdiNG
    Anonym124 skrev 2015-06-02 10:41:30 följande:

    Bra initiativ Vilding!

    Jag bor i Sthlm och det här är första gången för mig. Är enligt appen beräknad till 6/2 och är nu i 4+4.

    Jag har inskrivningssamtal bokat 17e juni. Väldigt tidigt men det beror på att jag är så enormt rädd för förlossning och graviditet så jag behöver lite extra stöd och information känner jag :P hoppas få göra vul veckan därpå, om allt går som det ska nu!

    Har du några symptom än? Jag tycker det är så himla svårt att förstå att det här är sant. Känns som om jag inbillat mig alltihop och typ hittat på haha.


    Åh! Det blir så bra så! Jag krävde planerat kejsarsnitt med min son pga förlossningsrädsla. Och det gick hur bra som helst, fick planerat snitt i juli -07 (förutom att vattnet gick i juni och att dom fick karva ut honom i v 37+2 då han tydligen ville ut)


    Jag har samtal den 25 juni! Vilket hon också tyckte var för tidigt egentligen, men eftersom jag ska göra KUB så verkade det som att man bör göra det tidigt?


    Symptomen försvann för 1 vecka sen. Fattar nada? Tror nog att jag ändå kommer börja må illa i v 6-7 som sist. Vilket är riktigt drygt, men bara att käka mariekex och se glad ut.


    Är otroligt otroligt glad i magen i vilket fall! <3 Längtar efter sparkar, hjärtljud och UL och att köpa barnvagn och frossa på Molo utsalg i Danmarn osv osv.

  • ViLdiNG
    Norrlänning86 skrev 2015-06-02 11:56:47 följande:

    Hej hej!

    29 år och bor i Göteborg. Enligt NC är jag beräknad till 4/2 :)

    Går nu bara och är nervös inför nästa veckas VUL och hoppas att allt ska se bra ut.

    Men känns inte på samma sätt då jag hade utomkvedshavandeskap för 6 månader sedan så hoppas på att graviditeten sitter rätt denna gång :)

    Bra initiativ till skapande av denna tråd :)


    Jag håller då alla tummar och tår för att bebben hittat hem i livmodern denna gång  


    Jag kommer från Gbg jag, så då är vi en norrländsk göteborgare och en göteborgsk skåning då


    Då får du åka till Haga och shoppa loss på Villervalla! Och till Storken för att hitta vagn


     

  • Sagan12345

    Hej

    Jag är också beräknad till 6/2 enligt NC.

    Just nu är jag lite nojig då min temp. Fallit senaste 2-3 dagarna.. Jag får vänta till 23/6 då har jag koll hos BVC...

    Har ni haft mkt symptom än?

  • ViLdiNG
    Fjällsippa skrev 2015-06-02 10:51:00 följande:

    Jag har BF om en vecka så ligger en bit före er. Tycker NC funkar bra men stör mig på att jag nu inte kan backa tillbaka och se min graf för när jag blev gravid för 9 månader sen.

    Lycka till tjejer!


    Tack Och detsamma!
  • Norrlänning86
    ViLdiNG skrev 2015-06-02 12:39:55 följande:

    Jag håller då alla tummar och tår för att bebben hittat hem i livmodern denna gång  

    Jag kommer från Gbg jag, så då är vi en norrländsk göteborgare och en göteborgsk skåning då

    Då får du åka till Haga och shoppa loss på Villervalla! Och till Storken för att hitta vagn

     


    Tack och jaa håll extra hårt? :)

    Åh va roligt! Flyttade ner för kärleken?

    Åh tack för tipsen går titta in på storken. Villervalla har man besökt då man köpt till kompisars barn :)
  • Anonym124
    ViLdiNG skrev 2015-06-02 12:37:27 följande:

    Åh! Det blir så bra så! Jag krävde planerat kejsarsnitt med min son pga förlossningsrädsla. Och det gick hur bra som helst, fick planerat snitt i juli -07 (förutom att vattnet gick i juni och att dom fick karva ut honom i v 37+2 då han tydligen ville ut)


    Jag har samtal den 25 juni! Vilket hon också tyckte var för tidigt egentligen, men eftersom jag ska göra KUB så verkade det som att man bör göra det tidigt?


    Symptomen försvann för 1 vecka sen. Fattar nada? Tror nog att jag ändå kommer börja må illa i v 6-7 som sist. Vilket är riktigt drygt, men bara att käka mariekex och se glad ut.


    Är otroligt otroligt glad i magen i vilket fall! <3 Längtar efter sparkar, hjärtljud och UL och att köpa barnvagn och frossa på Molo utsalg i Danmarn osv osv.


    Oh vad skönt att höra. Jag kommer säkert ha en miljon frågor om snitt och annat senare :P

    Just nu är det svårt för mig att se fram emot allting, eftersom jag verkligen inte på något sätt förstår att jag har något som växer i magen. Visst känner jag trötthet, lite ömma bröst, 'mensvärk' osv från och till, men jag kan inte alls greppa varför utan går omkring och tänker att jag snart ska ha mens osv.

    Ni som har fler barn. Tycker ni att det var lättare att förstå vid andra barnet? Jag har hört att många börjar förstå först efter ul. 
  • NovemberFemton

    Hoppar in här jag med då! :D

    32 år gammal, bor i Malmö och väntar mitt och makens första barn med beräknad leverans 24:e november. Är i vecka 16 nu och det är först sedan jag börjat känna något som skulle kunna vara fosterrörelser som jag börjat förstå och ta till mig att det förhoppningsvis kommer ett litet barn till oss i höst. Innan har det varit så abstrakt, även om vi såg på KUB att det låg en liten groda där inne och levde om.

    Har annars mest känt mig sjuk/bakfull i tre månader, och dessutom blivit fet på kuppen - underbart! :P

    Jag bär också på en stark förlossningsrädsla, och har hört så mycket negativt om förlossningsavdelningarna i Malmö och Lund som inte direkt gör saken bättre. Ska träffa BM imorgon och ta upp det med henne, hur möjligheterna ser ut att beviljas snitt osv. Har förstått att det är väldigt olika i olika landsting, vilket jag tycker är märkligt...

  • ViLdiNG
    Anonym124 skrev 2015-06-02 14:06:28 följande:
    Oh vad skönt att höra. Jag kommer säkert ha en miljon frågor om snitt och annat senare :P

    Just nu är det svårt för mig att se fram emot allting, eftersom jag verkligen inte på något sätt förstår att jag har något som växer i magen. Visst känner jag trötthet, lite ömma bröst, 'mensvärk' osv från och till, men jag kan inte alls greppa varför utan går omkring och tänker att jag snart ska ha mens osv.

    Ni som har fler barn. Tycker ni att det var lättare att förstå vid andra barnet? Jag har hört att många börjar förstå först efter ul. 

    Det är bara att fråga på, bara roligt att hjälpa till! Du kan skicka mail ang snitt så slipper jag vräka ut min historia på ett öppet forum


     


    Jag tycker att jag fattar mindre denna gången :-P Ska bli skönt att höra hjärtljud eller liknande så man förstår att det är någon där inne. Jag har ett grav.test kvar då jag köpte tvåpack så kommer fan göra ett nytt test om en vecka. För att få det bekräftat igen Så nej, jag förstår ingenting jag heller!

  • ViLdiNG
    NovemberFemton skrev 2015-06-02 14:44:29 följande:

    Hoppar in här jag med då! :D

    32 år gammal, bor i Malmö och väntar mitt och makens första barn med beräknad leverans 24:e november. Är i vecka 16 nu och det är först sedan jag börjat känna något som skulle kunna vara fosterrörelser som jag börjat förstå och ta till mig att det förhoppningsvis kommer ett litet barn till oss i höst. Innan har det varit så abstrakt, även om vi såg på KUB att det låg en liten groda där inne och levde om.

    Har annars mest känt mig sjuk/bakfull i tre månader, och dessutom blivit fet på kuppen - underbart! :P

    Jag bär också på en stark förlossningsrädsla, och har hört så mycket negativt om förlossningsavdelningarna i Malmö och Lund som inte direkt gör saken bättre. Ska träffa BM imorgon och ta upp det med henne, hur möjligheterna ser ut att beviljas snitt osv. Har förstått att det är väldigt olika i olika landsting, vilket jag tycker är märkligt...


    Åh vad roligt! Välkommen!


     


    Gick det bra på KUB? (bevisligen) Vad fick du för resultat? Jag gjorde KUB sist också men kommer inte ihåg vad jag fick, jag är ju en hel del äldre denna gången ..


    Tror också att det är väldigt olika. Har läst att HBG har väldigt lågt andel snitt och Lund högt. Och det verkade som HBG var stolta över detta faktum. Jag har ett planerat snitt i bagaget så jag har bestämt att denna gången ska det gå mkt lättare.


     


    Fet och full! Haha! Hurra! Skåååål!


     


    Jag ska ta tag i saken på en gång tänkte jag, ORKA gå upp en massa för att sen gå ner allt. Nope. Tänker hålla mig aktiv, simma, åka inlines (i love) och på jobbet står jag upp/går/stress springer 7 h om dagen (butikschef) så det ska bli bra med det med!


     

  • NovemberFemton
    ViLdiNG skrev 2015-06-02 15:28:57 följande:

     


    Gick det bra på KUB? (bevisligen) Vad fick du för resultat? Jag gjorde KUB sist också men kommer inte ihåg vad jag fick, jag är ju en hel del äldre denna gången ..



    ...Fet och full! Haha! Hurra! Skåååål!


    Jag ska ta tag i saken på en gång tänkte jag, ORKA gå upp en massa för att sen gå ner allt. Nope. Tänker hålla mig aktiv, simma, åka inlines (i love) och på jobbet står jag upp/går/stress springer 7 h om dagen (butikschef) så det ska bli bra med det med!


     


    Hahaha, eller hur - ljuvligt!! :P Jag är ganska liten i mig själv normalt sett, så förändringen från att äta väldigt lite till att behöva äta HELA tiden för att inte kräkas gjorde att jag gick upp mellan 3 och 4 kilo de första 10 veckorna. Snacka om att jag haft ångest över det och är livrädd att BM ska skälla på mig imorgon... Jag tränar dock fortfarande, powerwalkar eller löptränar flera gånger i veckan, så jag vet inte riktigt vad jag skulle göra annorlunda. Äter inte en massa skräp, utan "vanlig" mat och allmänt en balanserad kost. (Ok, jag erkänner - det har blivit en del pulvermos och gröna äpplen...!)

    Vi fick 1:8005 på Downs, och 1:enmassasiffror på de andra två kromosomavvikelserna. Jätteskönt!
  • NovemberFemton
    Sagan12345 skrev 2015-06-02 16:06:07 följande:

    I vilken vecka började du må illa?


    Mitt illamående började nånstans i vecka 7 - 8 och är dessvärre still going strong. 
  • Fjällsippa

    Är det någon som har koll på när man kan börja använda NC som preventiv efter förlossningen? Funkar kroppen som vanligt igen trots amning eller ska man vänta tills man fått mens?

Svar på tråden Natrual Cycles bebismagar samlas här!