Hur ser lediga dagar ut hemma hos er med barn 4-8 år?
Jag har ett barn på 8 år. Oftast leker han med kompisar. (Vardag och helg.) Är det fint väder är dom oftast ute och leker (cyklar, studsmatta, tagen, kurragömma, gungar m.m.) men regnar det är dom inne och leker istället. (Oftast hemma hos oss men ibland är han hos kompisarna och leker!) Inomhus spelar dom tv-spel, leker med lego, spelar spel m.m.
Vissa gånger hänger han med och handlar men oftast gör jag det på vardagarna och till gymmet hänger han på också då dom har barnpassning. ibland är han hos någon kompis under tiden. Dom gånger han inte leker med kompisar brukar han spela tv-spel, rita, leka med lego, titta på film, spelar på surfplattan ibland. Det är sällan han inte leker med kompisar men då brukar han och jag ibland spela spel tillsammans, baka, glo på film och så rita tillsammans. Läsa bok gör jag för honom varje kväll ca 20 minuter.
Han kollar på film och äter frukost i soffan varje morgon också. Plus en stund på kvällen innan det är läggdags. Hullshållsfix brukar han inte vilja va med och göra, men på helgerna brukar jag ju diska, tvätta, laga mat och städa (precis som vardagarna) medan han leker inne eller ute eller vad han pysslar med under tiden :) Oftast städar jag på kvällarna när han har lagt sig också.