Går det att lämna den man älskar?
Det med omskärelsen förstår jag. Han kanske tror att om de inte omskäres så kommer de inte till himlen (antar att han är religiös) och han önskar förstås att hans barn ska komma dit. För dig är det inte en religiös grej och du ser det som ett övergrepp (vilket det är). Ingen av er borde ändra på sig här för båda har klara skäl till varför ni tycker som ni tycker. Jag ser bara två lösningar. 1, Ni bestämmer att ni inte ska skaffa barn och så steriliserar ni er. 2, Ni bestämmer att ni bara ska ha döttrar och så steriliserar ni er och åker till typ USA och gör ivf med könsbestämning.
Det med bikinin är dock en annan sak. Vad är hans anledning till det? Är han rädd att andra ska se på dig på ett visst sätt och att han skäms? I så fall borde han skämmas redan nu för att du är en sådan som kan tänka dig att ha bikini. Jag tror att du måste fråga ut lite här vad som egentligen är problemet på djupet för att man ska kunna säga något.
Kan ni inte komma överens så går det att lämna den man älskar. Man behöver inte sluta älska personen för det, men då visar man för sig själv att man älskar sig själv och sin integritet mer, och det kommer man vara tacksam för med tiden. Förmodligen om man slutar umgås så kommer känslorna för den andra att blekna tills de blir ett fint minne och man kan vara glad för tiden man fick. Ungefär som när någon man älskar dör. Det överlever man också men det kan vara tungt.
Det är jättesvårt när man har olika religioner, för man ser världen så olika då och det är så grundläggande så det är svårt att anpassa sig efter varandra.