Går det att lämna den man älskar?
Hej, jag har ofta läst inlägg här inne på Familjeliv men aldrig kommit för mig till att skapa ett eget konto, förrän nu. Jag behöver halvt bara skriva av mig men behöver antagligen också råd.
Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år. Det speciella är att hans familj pga religiösa själ aldrig fått veta om mig. Utan att beskriva situationen närmare tror jag de flesta av er kan tänka er hur otroligt jobbigt detta har varit för mig. Nu är situationen dock som den är och jag skall istället förklara hur allting mellan oss har blivit idag.
Vi vill förlova & gifta oss. Vi älskar båda varandra och detta är ett naturligt steg, även ett steg som gör så att vi äntligen inte behöver vara hemliga. Dock har jag fått ångestattacker över hela situationen fler och fler gånger senaste månaderna. Det känns som han inte har någon familj, jag har på något sätt lyckats "tränga undan" det faktumet under alla dessa år. Nu när jag kanske skall bli en del av hans familj kommer allting tilllbaka tror jag. Det går inte att förklara allting är så sjukt komplicerat och konstigt.
Nu när vi äntligen står här, efter alla miljoner hinder, problem, bråk, kompromisser, gråt och förlåtelse kom några mer saker upp som vi inte berört tidigare.
1 - Han vill inte att jag skall bada i bikini
. Jag försökte kompromissa och köpte badshorts eftersom jag ändå ogärna badar i bikini. Han vill att dem skall vara längre än de jag köpte, shorts till knäna och ett linne när jag badar. Jag blir ledsen och känner mig begränsad utav detta.
2- som kom upp är omskärelse, han vill omskära sina barn vilket jag absolut inte vill. Det skär redan nu i mitt hjärta endast vid tanken på detta.
Jag är otroligt krossad just nu och jag vet att alla tycker att jag borde lämna honom men det går bara inte. Jag älskar honom! Min egna familj är trasig och jag har inte alls så mycket bra människor runt omkring mig. Det känns som att jag kommer drunkna utan honom. Jag har alltid sagt att jag skulle göra absolut allting för honom, men nu när dessa krav kommit upp är jag inte så säker att det stämmer.
Han är underbar, Vi älskar båda varandra, han skulle ALDRIG vara otrogen eller tala illa om mig. Han talar aldrig illa om andra och vare sig festar eller dricker. Han är utbildad och arbetsam. Han har humor och är påhittas. Han är otroligt generös och givmild och rakt igenom god! Han vill alltid hjälpa människor han ser som har det svårt. Han sätter andra framför sig själv och sina egna behov. Han skulle nog på allvar döda för mig. Men ändå fastnar vi i det jag beskrivit ovan.
Det som även spelar in är väll att hela situationen är absurd. Men för mig har den på något sätt ändå blivit "normal". Hur skall jag klara av att lämna honom? Jag är osäker på om jag kan det. Och hur skall jag kunna bemöta dessa två krav,???? Jag ser ingen utväg.
Jag är en total mess.