• hatten

Låta kroppen vila innan IVF?

Vi kommer att göra vår första IVF i juni, men jag blir så otroligt trött på "allas" kommentarer: "innan ni gör ivf så ska du låta kroppen vila ordentligt, äta super nyttigt, göra akupunktur o.s.v. så att kroppen är så stark som möjligt för att ta emot det.. "

Måste man leva enligt konstens alla regler minst ett halvt år för att det ska finnas en chans? Vår klinik borde ju inte ha förslagit att vi ska prova nu efter insemination annars?

Jag antar att alla bara menar väl med sina råd och tips men det har nästan fått mig att totalt mista hoppet om att det ska kunna fungera.
    Visst, jag lever ganska hälsosamt. Jag är normalviktig, tränar lite lagom, äter bra mat och vitaminer och så men jag äter också allt för mycket sött, dricker kaffe nu och då och är allmänt bitter över att allt går så enkelt för "alla" andra..

Vet inte vad jag vill med den här tråden men visst finns det en chans fast jag inte är världens hälsofreak? Flört

• Svar på tråden Låta kroppen vila innan IVF?
  • hatten
    Jag är bara jag skrev 2015-05-28 19:24:22 följande:

Lev som du vill före IVF:en du!  Glad Det enda du måste är att äta folsyra. Först när man gjort många IVF.er och/eller haft flera m.f kan man ha nytta av ändrat leverne,men det gäller främst under ruvningen. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Tack! Glad Jo det är ju inte det att jag inte tycker det vore värt att ändra livsstilen eller så men jag tappar bara lite tron på allt. Och jag lever ju ändå ganska hälsosamt enligt mig själv. Borde inte låta andras kommentarer påverka mig.. Obestämd
  • hatten

Tack för era svar! Glad Ni säger det jag egentligen "vetat" så tack! Måste försöka tänka på mig själv och hur Jag mår bra och inte på alla onödiga kommentarer.
    Och tack för att ni delar med er!

Svar på tråden Låta kroppen vila innan IVF?