BF februari 2016
Välkomna alla nya!! Kul att vi börjar vara ett gäng nu =)
Välkomna alla nya!! Kul att vi börjar vara ett gäng nu =)
Fortfarande plus på cb idag 10 dagar sen hormonsprutan... Ändå inte helt säker förens jag får besked av gyn kl 13 idag. Så spännande! Vill så gärna ha en bebbe! <3
Hej! Får jag vara med? Plussade igår :) 7:e försöket. Är enligt en app i vecka 5. Jag är lätt illamående.
Hade varit roligt o höra vart i landet ni bor? Själv bor jag i norrbotten
Jag är 26 :)
Plussade igår!
Så jag hakar på här, det är jättekul med en tråd där alla är på samma ställe i graviditeten och sedan med bebis och barn..
Gjorde så med förra barnet från början och fortfarande igång efter 3,5 år
Grattis alla nya!! =)=)
Hej på er!
Ni som har den där enorma tröttheten just nu, hur hanterar ni den? Vilar ni mer än vanligt eller håller ni igång ändå? Jag är i v 5 nu (4+3) och har i några dygn gått runt som en fullständig zombie, hade en pigg dag igår och trodde det hela var över för nu, men idag slog tröttheten till igen. Särskilt svårt är det att förklara för kollegor, vänner och familj som inte förstår varför jag helt plötsligt inte ens orkar följa med i ett samtal
Går in i v. 7 imorgon om appen har rätt. Ska på inskrivning på fredag och undrar om ni har några tips på vad man kan ta upp? Känner mig så himla ny och undrar typ över allt men kommer inte på så mycket specifikt liksom :b Haha låter kanske konstigt! Hur går inskrivningen till? Som sagt, har ni några tips på vad man kan fråga så man får veta så mkt som möjligt och inte missar nått viktigt? :)
Grattis alla nya!!
######BF-LISTA####
Namn Ålder BF Antal barn
Lilly 27 21/1 Inga
Sansastark 26 29/1 3 barn
Mini11 31 30/1 2 killar
jazmine25 33 2/2 1 tjej
Fiijah89 2/2 2 tjejer
Anynumos 26 3/2 Inga
Bonnie4900 31 4/2 1 tjej
Nattöga 26 4/2 Inga
Anna_längtar_barn 34 5/2 Inga
Anonym124 29 6/2 Inga
MalinTherese 24 7/2 två barn (1 pojk o 1 flicka)
När ska man berätta för cheferna på jobbet egentligen? Vill ju inte berätta för tidigt om det skulle gå åt skogen, men samtidigt har de ju tystandsplikt. Anledningen till min fråga är för att jag jobbar på ett sjukhus på Hjärtmedicin, en akutvårdsavdelning. Mycke stress, tunga patienter som vårdas med tung hjärtsvikt som kan behöva hjälp i säng, mycke uppdragningar i säng. Körningar ner till IVC-kranskärlsröntgen och vanlig röntgen. Är i Vecka 5.
Sitter och väntar på BM nu (inskrivning)
Nervöst!! =)
Ååååh hur gick det?? Jag ska dit om en timma. Sitter på jobbet och försöker få något gjort... Går sådär :b
Hej på er! Plussade för ca 1 vecka sen, lite oväntat. Tror det är beräknat till 1/2. Min fjärde graviditet. Nr1 missfall i v 12. Nr2 blev ett änglabarn i v 32 och Nr3 blev en tös som fyller 2 snart. Är nu i v 5+4 och med diverse tråkigheter i bagaget så är mina förhoppningar inte så höga såhär tidigt i grav. men känner ändå att jag gärna ansluter till en grupp ???? Hoppas det är okej!
Vaknade inatt av ordentlig "mensvärk". Är det nån mer som har otrolig växtvärk? Gör även ont ibak i ryggen..
Hej alla blivande mammor!
Har efter flera års försök äntligen fått det där efterlängtade plusset på stickan! Men det har varit en lång och snårig väg.. Har genomgått ivf-behandlingar och inget av de två första försöken gick bra då vi aldrig fick något befruktat ägg tillbaks. Läkarna pratade om alternativ och berättade att de inte såg några större chanser att ett tredje försök skulle lyckas. Vi tjatade ändå till oss ett sista försök och sedan dess har allt gått på räls!
Plussade den 3/6 och ska på Ultraljud den 23/6. Är så glad och spänd!
Tredje gången gillt ;)