• anynumos

BF februari 2016

Är det någon som känner sig uppblåst och svullen om magen? Jag känner mig riktigt stor alltså och magen är spänd!! Är det någon som vet om det är vanligt så här tidigt? Känns mysko så här tidigt...

• anynumos
    Fiijah89 skrev 2015-05-24 19:15:25 följande:

Hej! Jag är gärna med här om jag får? Fick ett svagt plus idag :) ska ta ett digitalt om någon dag. Men är ganska säker på att jag är gravid!

Är 25 år och har två flickor som är 1,5 år och 2,5 år, så det blir ganska tätt igen! Bf blir den 2/2 :)

Välkommen! 
    Grattis! =)
    Tätt mellan barnen! Kul =)
  • anynumos
    MCLRBL skrev 2015-05-24 19:35:29 följande:

Hej och grattis till alla graviditeter! Hänger gärna på här jag också :) Har enl. uträkning vi 26/1. Plussade i fredags, väldigt överraskande. Hade haft mensvärk och bruna flytningar så tänkte att mensen var på g, men testade för säkerhets skull då vi skulle på fest. Och det visade starkt plus. Första försöket och första barnet. Har absolut inte förstått än! Någon som har tips på vad man ska tänka på rent generellt? Vad händer nu liksom? :b Jag är helt förvirrad. Ska ringa mvc imorgon och där får man väl en del info sen. Något speciellt man kanske ska tänka på att fråga när man väl pratar med dom sen? Alla tips mottages tacksamt! :)

Grattis! Första barnet och första försöket här med. Helt overkligt och alldeles underbart!!

Äter du några vitaminer? Annars vill jag tipsa om apotekets vitaminer för gravida, folsyra och massa annat nyttigt i. :)
  • anynumos
    Tee87 skrev 2015-05-24 20:31:13 följande:

Hejj, jag hoppar in i denna grupp trots att ja inte alls e säker på att ja e gravid ännu! Har 4 dar kvar till BIM men börjat få en del symptom redan så ska testa på onsdag om inte annat :) skulle isåfall vara bf 5/2. Återkommer senare då jag vet säkert hur det ligger till :) grattis till allas plus!! :)

Åå hoppas på ett plus!!
  • anynumos
    kvillis skrev 2015-05-24 20:48:12 följande:

Vad tror ni om detta? Min mens är en vecka sen idag. Och imorse gjorde jag två tester.

Definitivt gravid!! Woohoo!! Stort grattis!! =)
  • anynumos
    MCLRBL skrev 2015-05-24 21:03:12 följande:

Åh grattis själv!! Man förstår ju inte att det verkligen gror ett litet frö i magen :D

Jag äter folsyra sen ett par månader tillbaka och har många sånna kvar så tänkte köra på tills burken är slut. Hoppas på att få komma till mvc snabbt (eller när brukar man få komma dit?) för att få information om allt. Känns så himla nytt allt och man läser så himla mycket olika så jag känner mig helt snurrig redan. Borde hålla mig borta från Google men det är ju fruktansvärt svårt :b

Jag har inskrivning v. 7 =)
  • anynumos
    kvillis skrev 2015-05-24 20:56:09 följande:

Tack. Men allt känns så konstig idag. Har ändå svårt att tro att det är något.ska köpa ett digitalt test för säkerhets skull. När bör jag ta kontat med mvc? Jag hade nog tänkt vänta tills fredag eller veckan efter.

Jag ringde dagen efter, fick tid ca 2 veckor efter.

• anynumos

Blev livrädd igår, fick menssmärtor och sen såg jag en blodstrimma på pappret då jag torkade mig. Ringde sjukvårdsupplysningen och dom rådde mig att ringa bm idag.

Kom lite lite brunfärgat senare och smärtorna avtog efter ca en timma och har inte kommit tillbaka.

Känner mig rätt säker på att det inte är mf då jag inte blödde någon större mängd utan bara den där strimman.

• anynumos
    MissMf skrev 2015-05-25 10:36:46 följande:

Väntar på att mvc ska ringa upp runt kl 12 för att boka inskrivningstid :)

Åå så spännande! Hoppas det blir gode snart!
  • anynumos
    Sansastark skrev 2015-05-25 11:46:17 följande:

Grattis alla nya :) Nån mer än jag som mår riktigt illa? :/

Ska till barnmorskan idag... Egentligen i ett annat syfte men lär ju berätta att jag är gravid också :)

Jag är inte illamående, det tackar jag för.. Däremot riktigt trött och som omotiverad till mångt och mycket..

Spyr du också?
Svar på tråden BF februari 2016