• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • anynumos

Välkomna!! SkrattandeSkrattande

Enligt en uträkning har jag bf 3/2, har lååång lutealfas.. 34-40 dagar

• anynumos
    Sansastark skrev 2015-05-23 09:58:33 följande:

Hej! Grattis till ditt plus ???? Jag plussade igår, helt oväntat. Har väg 27/1 och är i vecka 4+2..

Borde inte du också ha bf i januari då? Hänger dock gärna i februarigrupp då jag har så sent i januari och förväntar mig att gå över :)

Grattis!! Skrattande
    hur lång lutealfas har du? Hur länge har du försökt? Ditt första barn? 
    Många frågor Flört
  • anynumos
    Sansastark skrev 2015-05-23 10:46:50 följande:
    Hehe jaaa, jag har noll koll på det där med lutealfas faktiskt, har bara koll på äl och mens. Den brukar vara regelbunden och cykel på 28 dagar :)

Hade sista mens 25/4 och nu ser jag att jag visst är beräknad 29/1 inte 27.. Nåt där omkring iallafall. :) Vi har faktiskt inte försökt, vi hade bestämt att vi inte skulle ha fler barn, detta är mitt fjärde! Och definitivt sista :)

Är det ditt första barn?
    Nej fel av mig, menade naturligtvis att min cykel är mellan 34-40 Skrattande

Min sista mens började också 25/4 Glad Första barnet för oss så allt känns så oerhört spännande! 
  • anynumos

Välkommen!! SkrattandeSkrattande roligt att du vill följas åt här! 
    Är det ditt första barn?

• anynumos
    plottify skrev 2015-05-23 22:15:52 följande:

Hej! Hänger gärna med här om jag får?

Plussade i onsdags och har bf 31/1 - 2/2, beroende på hur man räknar. Första barnet.

Har konstig värk i magen och brösten ömmar mer och mer för varje dag.

Visst är det overkligt! Man förstår som inte. Jag gissar att det börjar kännas verkligare första ul man går på. Att man verkligen ser att det finns något i magen.

Har du haft missfall tidigare?
  • anynumos
    MissMf skrev 2015-05-24 10:42:01 följande:

Jag vill oxå va med! :) plussade supersvagt i torsdags, synligt i fredags och gravid 1-2 i går på digitala :) bf 3/2 enligt äl. Har en son som blir 1 år i veckan som kommer. Känner att det "händer" nått i livmodern :p

Välkommen! Känner igen dig från någon av bim i maj trådarna :)

Är det första försöket?
  • anynumos
    plottify skrev 2015-05-24 16:26:00 följande:

Ja, det är väl så. Har mitt första vul 12 juni.

Nej, inga missfall tidigare vad jag vet iaf, däremot ett flertal aborter. Tänker att jag ska bli straffad med mf pga mina aborter ????

Fick som rosa på pappret när jag var på toaletten för ett par timmar sedan.. Läskigt.

Ja kan tänka mig det är läskigt. Men det är ju så vanligt med att man blöder lite så det är säkert ingen fara.

Jag har bokat en privat ul den 16 då vi i vårat län måste vänta till ca v. 18
  • anynumos
    MissMf skrev 2015-05-24 16:31:23 följande:

När ska ni börja berätta för familjen? Vi tänkte berätta runt midsommar, v.8 då :)

Vi har redan berättat för familjen och några kompisar. Vi tycker inte det spelar någon roll vilken tid det berättas. Blir det missfall så år vi öppna och att prata om det med dom närmsta blir som en slags terapi tänker vi.

Men resten av kompisarna kommer vi också att berätta för kring midsommar då vi ska träffa endel.
  • anynumos
    MissMf skrev 2015-05-24 17:29:17 följande:

En av våra katters nya sovplats är på min mage. Han sov på min mage hela förra graviditeten oxå. Så när han började lägga sig där igen började jag bli misstänksam :p

Ååå guu så mysigt! Skrattande 
    Hade varit hur mysigt som helst om våra 2 började göra så.
    Det blir rätt så tätt mellan era barn, tror jag också vill ha det så. Men svårt att säga då man inte vet ännu hur det är med 1 barn :) 
Svar på tråden BF februari 2016