Inlägg från: Sansastark |Visa alla inlägg
  • Sansastark

BF februari 2016

Vi väntar också syskon! Har försökt svara via appen flera gånger men det funkar visst inte via den längre :/

Har bf 29 januari men misstänker att jag kommer bli flyttad till februari :)

• Sansastark
    Bubblor skrev 2015-05-31 21:11:37 följande:

Vi har berättat för hans familj, vi väntar med min då de inte bor så nära. Men vi kände att det var helt rätt för oss att berätta, jag är helt värdelös på att hålla hemligheter och dessutom så kände vi att vi vill få stöd från nära och kära om det skulle bli missfall, så det kändes naturligt för oss att berätta. Är i vecka 8 :)

När har du bf? :)
  • Sansastark

Grattis Anna_längtar_barn ! :) Vi lyckas också på första försöket med vårt första barn, och allt gick bra. Hoppas på samma för er :)

• Sansastark

Godmorgon och grattis alla nya :)

Känner mig orolig idag, har mycket molvärk som även känns i ryggen.. :/

• Sansastark

Var på vul igår, hade så jäkla ont i magen och ryggen, men det såg fint ut.. Såg inget foster men en hinnsäck och gulekroppen. :)

• Sansastark

Vaknade inatt av ordentlig "mensvärk". Är det nån mer som har otrolig växtvärk? Gör även ont ibak i ryggen..

• Sansastark
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-26 19:17:58 följande:

Är det verkligen bra att göra sånt själv? Hur ofta gör du det?

Det var jag som skrev igår, lyckades inte logga in. Hur ofta? Ja jag provade igår för första gången så en gång ;) Vad skulle det vara för skillnad med att göra det själv och hos barnmorskan?
  • Sansastark
    busan00 skrev 2015-06-26 19:12:00 följande:

Tjihoooo89 skrev 2015-06-26 17:31:31 följande

Åh, gick in i vecka 10 idag och hörde bebisens hjärta med min egna doppler idag, sån lättnad!! :)

Funkar den så tidigt som vecka 10? Har hört å läst att man inte ska göre de förän vecka 16. Skulle oxå vilja prova då ja är orolig nät är fel. Är i vecka 10 (9+3) idag.

Det står ofta så eftersom det är så svårt att hitta tidigare, och man blir ju mer orolig om man provar och inte hör något alls. Kan rekommendera clearblues iallafall, hade den från teknikmagasinet med förra barnet och den var inte lika bra som denna.
  • Sansastark

Tror du de hade fått säljas om de var farliga gullan83?

En del barnmorskor låter en lyssna från vecka tio på mvc, andra lyssnar inte förrän efter vecka 25. Berätta för mig vad skillnaden är att göra det en gång hemma då??? Vill också gärna se forskning som stöder att det är farligt. Tänker inte ha dåligt samvete för att jag lyssnat en gång och kommer ha den hemma ifall jag blir orolig nån gång längre fram. Det var supermysigt att få höra hjärtat <3

• Sansastark

Hade gärna gjort Nipt om jag hade haft råd. Men det är ju tyvärr sjukt dyrt.

Jag har vart på Crocus tidigare förresten och han var verkligen otroligt proffsig.

• Sansastark

Nä hoppa inte ur busan00! Jag är inte så aktiv här men ändå, ska försöka bli mer aktiv :)

• Sansastark

Någon som läst om nub teorin? Var inne på ett forum och hälften gissade tjej och hälften pojke baserat på nubben ^^

• Sansastark
    Gosmos skrev 2015-07-27 19:10:42 följande:
    Jaha,men då måste det vara så att ni bara får göra ultraljud om ni gör kub? Vi får ultraljudet i Östergötland oavsett kub eller inte, förmodligen för att man ska slippa bli lockad att göra det fast man inte vill . Som sagt behöver man inte gå vidare .

Är otroligt nervös för morgondagen. Har symptom och mage så visst är det någon där. Ser till och med livmodern på morgonen så jag tvivlar inte på graviditeten men man vet ju aldrig hur hen har det.
    Håller tummarna inför imorgon!
  • Sansastark
    Gosmos skrev 2015-07-27 22:05:04 följande:
    Tack!

Vet inte vad nub är, kan du förklara ?
    www.netmums.com/pregnancy/early-pregnancy/the-nub-theory

Det sägs att man kan se på bebisens nubb (könet innan det ändras till snopp eller snippa) runt v12-14 på min kub bild syns en tydlig pojknubb till exempel men har fått lika många gissningar på tjej nu så det verkar svårt att avgöra på min :)

Inte för att könet spelar nån roll men tycker det är spännande sånt här haha :)
  • Sansastark
    Gosmos skrev 2015-07-28 11:25:36 följande:
    Jag googlade igår och tittade lite efter nubben under ul idag men såg inget alls. Däremot en bebis som var precis som den skulle. Flyttade bf till 31/1, känns jättebra eftersom det var det datumet jag själv räknade ut i början. Det blir ofta lite krångligt med ivf och bf eftersom man inte har en mens att utgå från och vissa BM vägrar gå efter när jag VET att barnet blev till.

Hur som helst,barnet lär ju komma i februari i alla fall :)

Tokigt att alla gissar olika på din bebis, då är du precis lika ovetande som jag ju!
    Åh men vad skönt att allt såg bra ut gosmos!! :D

Jag har bf 29/1 :) gör inget att de gissar olika hade inte vågat lita på det även om alla gissat på samma :)
Svar på tråden BF februari 2016