• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Poffa skrev 2015-08-07 06:10:19 följande:

Usch vad jobbigt med sån huvudvärk! Själv har jag migrän och ganska kraftig sådan i vanliga fall men har inte ännu sedan plusset haft ett enda anfall. Inte ens lite huvudvärk. Kan bara tipsa om att även om man inte gnisslar tänder kan man pressa ihop käken och därav få huvudvärk. Minskade mina anfall med ca 1 i veckan efter jag började med bettskena inköpt på Apoteket. Så är ni stela ner i ansiktet och ont i tinningarna kan det vara värt att testa.

Ha ha.. Ja biter ihop gör jag då inte iallafall. Är en sk fågelholk när jag sover. ;)
  • maka011

Förstår att ni är otåliga. Anledningen till att jag Får göra är för att läkaren ska göra bedömning om det ska klassas som riskgradivitet.

• maka011
    Linda8110 skrev 2015-08-08 23:04:05 följande:

Precis hemkommen för gynakuten. Haft sammandragningar till och från i några dagar och idag har jag mått som en kratta, matt, yr, huvudvärk, stick i benen och illamående så vi åkte in nu på kvällen. Allt såg dock tack och lov bra ut. Fy vilka pärser man ska gå igenom!

Men usch vad läskigt! Skönt att det såg bra ut. Håller tummarna för att du slipper det framöver.
  • maka011

Nu har vi varit och tittat på pyret. Eller masken som min 2 åriga systerdotter kallade hen när hon såg bilden. ;) Allt såg jätte bra ut. Helt rätt storlek på både huvud och kropp. Hen rörde sig så mycket att hen simmade ur bild några ggr. :) Känns dock fortfarande overkligt.

• maka011

Till er som är lite tröga i magen kan jag tipsa om pajalagröt. Mycket effektivt. :)

• maka011
    Love is everything skrev 2015-08-12 21:30:18 följande:

Blivit inlagd nu, avvaktar röntgen så länge, även enligt läkaren. Ska få träffa en neurolog imon. Ska även be om ett nytt ferritin-värde, hb var 108 idag och det var 123 i fredags... Nåt galet är det nånstans.

Röntgen alla gånger. Utan dig blir det ju ingen bebis. Be att få täcka magen. Håller tummarna för att du snart får komma hem. Får man fråga vad du har för symtom?
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-08-12 23:32:24 följande:

Jag har förresten känt av rörelser i magen flera gånger den här veckan. Igår kväll var det som ganska tydliga puffar inifrån. Jag frågade BM om hon verkligen trodde att det kunde vara Bebis, och det trodde hon absolut :D 

Någon mer som börjat känna sitt lilla mirakel? :) 

Har känt nåt diffust fladder. Men vet inte om det är pytet eller inte. Kom inget magkurr efteråt.
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-08-13 20:18:18 följande:

Bola?

Ett gravidsmycke med en liten pingla i. Tanken är att det ska hänga ner på magen så bebisen hör det. Sen när hen har kommit kan man hänga det på vagnen. Blir ett tryggt ljud som hen känner igen. :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015