• helnil_

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Okej, ja då kanske det kan vara det. Hoppas du slipper det fortsättningsvis! Jag hade sjuk huvudvärk igår, så fort jag reste mig från soffan så höll huvudet på att sprängas i tusen bitar! Aldrig vart med om nåt liknande. Ja du, kroppen är en konstig manick, framförallt just nu haha.

Lady1986 skrev 2015-07-20 10:29:01 följande:

Jag mår bra nu iaf. Lite sömn gjorde väl susen. Jag har problem med migrän med tillhörande svår yrsel, men jag har klarat mig från det hittills i graviditeten så det här kanske var någon känning också. Aja, kroppen alltså... man vet inte vad den sysslat med :)

Grattis till oss som går in i vecka 11 idag! :)

• helnil_

Vad roligt, då är vi tre som ligger exakt lika :) hoppas allt ser bra ut på onsdag! Gör du ett till VUL för att du önskar det eller av någon annan anledning? Jag har typ ingen mage alls. Lite svullen men inte mycket. Kan lika gärna bero på att jag äter massa skit eftersom jag knappt klarar av att äta någon mat ;)

nesistas skrev 2015-07-20 11:12:25 följande:

Hej alla!

Går in i vecka 11 jag med idag, känns fortfarande helt overkligt. Helnil _ vi ligger visst exakt på samma dag, roligt!

På onsdag har vi läkartid och nytt VUl, tre veckor sedan förra ggr så nu måste det ha hänt mycket. Hoppas allt ser bra ut.... Mår inte alls lika illa på morgnarna längre men är fortfarande väldigt känslig för blodsockerdippar och behöver äta lite och ofta.

Hur ser magarna ut för er? Det är verkligen stor skillnad denna graviditet och förra. Då hade jag ingen mage alls förrän i 4-5 månaden och den var sedan liten i princip hela tiden fram till sista månaden. Nu kan jag inte knäppa byxorna och har svällt runt om, känns som jag har en livboj runt höfterna. Tur att jag hade kvar det gamla bellabandet. Min räddning just nu.

kram på er

• helnil_

Okej, då får vi se hur det blir för mig :) är ju i 10+4 så får se vad de säger när jag kommer dit :)

Linda8110 skrev 2015-07-20 13:15:32 följande:

Jag går in i v.12 på fredag så tydligen funkar det då :)

• helnil_

Stort grattis nesistas! Jag hoppas på exakt samma resultat imorgon förmiddag när det är min tur. Är galet nervös men samtidigt glad att dagen jag väntat på i fyra veckor äntligen är här! 12 timmar kvar :) hoppas, hoppas att min prick lever!

• helnil_

Ja det bara MÅSTE det. Håller tummarna för oss båda!

Linda8110 skrev 2015-07-23 21:54:40 följande:

Och jag har KUB test imorgon! Måtte det gå bra för oss!!!! Inte träffat pyret på 3v nu så man vet ju aldrig.... Snälla det måste gå bra!!!

• helnil_

Tack alla! Kan behövas, blir svårt att sova inatt. Cyanea, förstår dig! Varför ska man oroa sig så mycket? Tänker på de flesta som blir gravida som inte får något ultraljud förrän vid RUL. Hur fixar man det?!

• helnil_

Allt såg bra ut! Den rörde sig och hjärtat slog som bara den :) känns som jag är i sjunde himlen, så otroligt glad.

• helnil_

Det kommer gå bra! Skriv sen!

Linda8110 skrev 2015-07-24 10:36:25 följande:

Hurra vad bra!!! Jag har tid om en timme. Är otroligt nervös...

• helnil_

Tiden kommer rusa iväg, snart är det tisdag :) jag ska försöka pusta ut nu men vette tusan hur länge det håller i sig ;)

Cyanea skrev 2015-07-24 11:15:09 följande:

Fasen vad svårt det är att få tag på en tid för UL, TROTS att jag bor i Göteborg! Nästan alla har semester nu. Fick dock tag på Barnmorskegruppen som förbarmade sig över mig och gav mig en avbokad tid på tisdag. Helst hade jag gjort innan vi berättade för svärfamiljen, men man kan inte få allt. 

Tack för kram (jag tog en ;) )!

Usch, tänk inte så. Klart att bebis lever och mår jättebra. Det är inte så många dar kvar nu tills du får se det med egna ögon. PeppPeppPepp till dig <3 

• helnil_

Det är säkert bra! Vilken vecka är du i? Någon speciell anledning till att du känner så? Jag kände på mig att allt var bra men ändå var jag pessimist och försökte ställa in mig på det värsta! Det kommer gå fort till på måndag. Håller tummarna!

Love is everything skrev 2015-07-24 09:58:53 följande:

Håller tummarna för er idag!

Och skickar kramar till er som behöver det lite extra!

Är själv jättenervös och det känns inte som om bebis lever längre.... Ultraljud på måndag!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015