Unaangelita skrev 2015-06-03 13:07:35 följande:
Ahaaaa jag visste inte ens att alla räknade olika på hur mönga veckor man är i. Där jag går så räknar de insättning som dag 0, men barnmorskan jag pratade med på mödravården sa att de räknar IVF:are precis som alla andra, man räknar gravvecka efter sista mensenes första dag och sen två veckor efter det. Aja BF man fick över telefon var ju säkert bara preliminärt men ändå, så coolt att ens få höra att min BF är 6/2, trodde aldrig jag skulle få höra det :) Antar att fler än jag känner oro vid varje toabesök? Nästan som en klump i magen för mig. Men det släpper väl det också. Alla vi IVF;are ver ju vad man går igenom så lite oro är befogat väl?
Ja, insättning är dag 0 när det kommer till ruvardagar... så räknar nog alla kliniker, men sen hur man räknar graviditeten verkar olika, men de flesta räknar nog ändå insättning som 2+0... fast det blir ju lite fel eftersom vi fick tillbaka en blastocyst som var fem dagar, då borde det rimligtvis vara 2+5
men men, det spelar ju eg mindre roll...
Ja, visst granskar jag toapappret vid varje toabesök. Igår hade jag nästan inga symptom och då blir man ju också orolig. Hade dessutom låg temp. Idag hade jag 37,5 igen och känner mkt mer igen.