• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Vårt pyre <3

• Linda8110
    maka011 skrev 2015-07-03 19:51:17 följande:

Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)

Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.

Bästa som finns! Jag köpte mina redan i v.7 :)
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-07-04 11:14:13 följande:

Illamåendet kom tillbaka efter ca 2 dygn. smile2.gif
    MEN igår kände jag hur det "rann till" och sprang på toa. Brun-slemmig flytning, det rann... smile4.gif Inte som spottings, utan mer slemmigt... Nån som känner igen sig? Inget mer efter den gången. Förutom i morse när jag reste mig upp, samma färg och konsistens då. Som äl-sekret fast brunt.
    Tycker inte att jag känner så mycket symtom längre heller och så har jag molvärk. Fy fan vad orättvist... Ska på vul på tisdag, bestämt sedan innan. Vecka 11 nu... smile4.gif

Låter precis som det jag haft, är nog ingen fara ska du se.
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-07-05 08:07:40 följande:

Hej alla! Hoppar in i tråden :) idag är vår officiella test dag så imorgon ringer jag kliniken och meddelar dem resultatet :) svårt att ta in just nu :)

Kramar!

Välkommen hit också :)

Grattis igen!
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-07-05 20:42:30 följande:

Hur har ni andra haft det med molvärk? När borde det försvinna? superglad att jag här gravid men upplever att den molande värken gör mig orolig. Tar fortfarande lutinus, 3 dagar till. Kommer det minska när jag slutar med lutinus? Tacksam för svar :)

Du har ju precis plussat och då är molvärken som värst. Det kommer hålla i sig några veckor till och sedan kommer och går den. Var glad att du känner den, det gjorde mig lugnare. Min har börjat avta och kommer bara ibland, gillade när den var där hela tiden så man vet att det står rätt till :)
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-07-06 20:10:22 följande:

Symtomen försvinner ett efter ett, känner enbart molvärk nu....... smile4.gif
    Behöver lite tumhållning inför ultraljudet imon!

Jag är bara i v.9 och många av symptomen börjar minska/försvinna men det är naturligt att de börjar avta. Du har ju dessutom gått längre eller hur? :) Kanske har du semester du också och då har man automatiskt mindre symptom eftersom man har mer tid att ta det lugnt på samt sova ut på morgonen.
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-07-07 17:25:59 följande:

Usch är så nervös. Ska på fest på fredag och min graviditet lär ju bli outad där. Hade ju gärna väntat lite till. Är ju bara 8+4.

Är du en redan en tjockis precis som jag? ;)
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-07-09 23:06:34 följande:

En liten blödning igen.. Känns som att hjärtat stannar ett slag varje gång jag får en blödning. Hade velat ha en ultraljudsapparat hemma så jag hade kunnat titta när jag ville och lugna mina nerver.

Såg de att det var mycket eller lite blod kvar sist du var på koll?
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-07-17 20:09:21 följande:
    Jag mår bra. Tycker att både tröttheten och den ständiga hungern har lagt sig. Däremot blir jag flåsig som bara den av bara en promenad. Det kan väl inte ha med bara dålig kondis att göra? :) Jag har iofs inte tränat sen äggplocket typ... ajabaja!
    Skönt att din trötthet och hunger börjat lägga sig! Avis! Jag måste sova middag varje eftermiddag och äter HELA tiden... Mår fortfarande illa, men inte alls på samma nivå som för några veckor sedan. Blir precis som du helt slut av att promenera, men jag kämpar på ändå! Det är ju den ökade blodmängden som gör oss flåsiga.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015