Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Vårt pyre <3
Vårt pyre <3
Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)
Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.
Illamåendet kom tillbaka efter ca 2 dygn.
MEN igår kände jag hur det "rann till" och sprang på toa. Brun-slemmig flytning, det rann... Inte som spottings, utan mer slemmigt... Nån som känner igen sig? Inget mer efter den gången. Förutom i morse när jag reste mig upp, samma färg och konsistens då. Som äl-sekret fast brunt.
Tycker inte att jag känner så mycket symtom längre heller och så har jag molvärk. Fy fan vad orättvist... Ska på vul på tisdag, bestämt sedan innan. Vecka 11 nu...
Hej alla! Hoppar in i tråden :) idag är vår officiella test dag så imorgon ringer jag kliniken och meddelar dem resultatet :) svårt att ta in just nu :)
Kramar!
Hur har ni andra haft det med molvärk? När borde det försvinna? superglad att jag här gravid men upplever att den molande värken gör mig orolig. Tar fortfarande lutinus, 3 dagar till. Kommer det minska när jag slutar med lutinus? Tacksam för svar :)
Symtomen försvinner ett efter ett, känner enbart molvärk nu.......
Behöver lite tumhållning inför ultraljudet imon!
Usch är så nervös. Ska på fest på fredag och min graviditet lär ju bli outad där. Hade ju gärna väntat lite till. Är ju bara 8+4.
En liten blödning igen.. Känns som att hjärtat stannar ett slag varje gång jag får en blödning. Hade velat ha en ultraljudsapparat hemma så jag hade kunnat titta när jag ville och lugna mina nerver.
V. 11 idag! :)