nesistas skrev 2015-11-06 23:28:19 följande:
Tack Cyanea!
Vi gick profylaxkurs förra graviditeten, jag tyckte den var jättebra. Jag gick också på gravidyoga som också var jättebra. Hade stor nytta av både profylaxen och vad jag hade lärt mig på yogan när värkarna satte in. Blev mycket lugnare när jag kunde fokusera på andningen och bra rörelser för att följa med värkarna istället för att spänna mig och jobba mot dem. Den här ggr har jag inte hunnit boka in någon kurs än, och fick tidigt i graviditeten intyg från BM till mitt gym för att frysa medlemskortet och inte träna mer. Har kört några ggr gravidyoga hemma (med DVD) och ska försöka ta tag i det igen när flyttkartongerna är borta. Gillar verkligen yogan.
maka011 skrev 2015-11-05 14:09:53 följande:
Förresten så gick jag under 100 dagars strecket idag! :)
Tjoho, grattis till dig och mig maka011, nu har vi också passerat 100!
Kram på er alla, ha en fin helg!!
Kan tänka mig att man inte behöver gå kursen två gånger ;) Har sett att de flesta anordnar en repetitionskurs som är billigare och kortare för de som redan gjort det, så då antar jag att det inte är någon större idé att gå igen.
Men tack för att du delar med dig av din erfarenhet, nu ser jag verkligen fram emot kursen :D
Poffa skrev 2015-11-07 08:10:30 följande:
Vilken vecka ! Puh, jobbet helt galet och kvällsaktiviteter hela veckan. Men nu har jag läst ikapp hyfsat.
Grattis till oss som nått den 2 siffriga magiska gränsen. Härligt att det blir positiva beslut från FK för er som sökt grav penning.
Vet fortfarande inte om jag vill ta vaccin så det var intressant att läsa hur ni tänkt. Beslut beslut alla dessa beslut som inte bara påverkar mig.....Är det så här livet som småbarns förälder är
På tal om kurser.
Är det någon som gjort någon profylax kurs på nätet och varit nöjd!
För övrigt så är allt toppen och det är ett himla liv i magen på kvällarna. Men stress och 10 timmars arbetsdagar hela veckan plus ingen vila på kvällen gillar inte kroppen. Måste verkligen ändra i planeringen och prata med chefen om att samma övertidsmängd inte funkar.
Ha en bra helg allihop! Förhoppningsvis ska vi checka in vagn utbudet i helgen.
Det är roligt att höra ifrån dig :D Skönt att höra att det är bra med dig. Äsch, barnet klarar sig utan vaccinet också, annars hade det varit obligatoriskt. Känn ingen press, utan ta det beslut du känner är bäst för er båda.
Det låter jättetufft att jobba så många tummar per dag!! Och det låter som att det börjar bli dags för din arbetsgivare att inse att du snart ska försvinna, så det kanske är lika bra att du får mindre att göra ;)
Lycka till med vagnarna, berätta gärna om du fastnar för någon sen :) Har inte beställt än, så jag är jättenyfiken på hur andra tänker kring valet.