• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Lady1986 skrev 2015-09-18 16:08:34 följande:

Det gick strålande! En vild liten krabat med snopp ;) Shit vad häftigt det var! :)

Grattis till en fin liten pojke!!! Visst är det underbart!! Skönt att det gick bra :D 
    Linda8110 skrev 2015-09-18 16:35:02 följande:
    Åh grattis!!!!!
    Jag hade lovat mig själv att vara lugn efter RUL. Det gick ju sådär haha samma panik som innan att något är fel. Kul att du fick veta kön!!! Avis ;)
    Haha - jag med!!! Det fick mig att inse att jag måste jobba med oron, för den försvinner uppenbarligen inte hur bra det än verkar gå ;) 
  • Cyanea

Mycket bra idé, Love is everything :D 

Love is everything: V. 21+0, BF 28/1. Väntar en lillebror (Ebbe?) till storebror 3 år.

Cyanea: V. 20+6, BF 29/1. Väntar första barnet, troligtvis en flicka.

Linda8110: V. 19+1, BF 10/2. Väntar första barnet, förmodligen en flicka.

Lady1986: V. 18+4, BF 14/2. Väntar första barnet, en pojke.

• Cyanea
    nesistas skrev 2015-09-18 20:46:45 följande:
    Grattis Lady1986! Skrattande

Vi hade också RUL idag, storebror fick vara med under undersökningen och var så tagen av stunden att han höll mig hårt i handen hela tiden och flera ggr pussade på min handrygg. Allt såg jättebra ut men busig bebis som inte ville samarbeta med bm och det tog lång tid innan hon lyckade få de positioner som behövdes för att se att hjärtats alla delar ordentligt, bevis smet undan och vände "fel" sida hela tiden.

Vill ni veta vad det var?... Cool Det är en liten FLICKA!!! Hurra! Jag och maken är helt överlyckliga, och storebror är också glad efter den första besvikelsen att det inte var en lillebror ("hon kan ju faktiskt också lära sig skjuta med nerf-pistoler om hon får lära sig av mig"...)

Det tog sju år att få storebror, sju år med mycket tårar, barnlöshetssorg och längtan. Sedan tog det fem år till att komma dit vi är nu. Och här sitter jag med ett litet hjärta som pickar under mitt eget, och väntar en liten lillasyster till vårt stora mirakel. Jag är så oändligt lycklig och tacksam just nu. Lång väg kvar men ikväll kommer jag bara känna mig väldigt gravid och väldigt väldigt glad. HjärtaGravidHjärta

Kram på er fina vänner! / Nesistas
    Ååååh, stort grattis! Och vilken fin berättelse till <3 Grattis till fin liten dotter! Det är så underbart att höra din historia. Det går verkligen. Det går, trots såna enorma prövningar. Jag är så grymt glad för er skull <3 

Ett litet Alla Hjärtans-barn till alltså :D 
  • Cyanea

Just nu njuter jag också. Ligger på soffan med händerna på magen och känner min finaste lilla skatt studsa runt för fullt därinne. Då känns allt lugnt inombords. Hon mår bra. Hon mår verkligen bra. Älskade lilla unge <3 

• Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-09-20 10:51:55 följande:

Igårkväll fick även sambon känna en knuff utanpå magen :) Han skrek helt uppspelt "nu kände jag något!!" Haha gud vad jag skrattade, det är ju så coolt!

Hihihi!!! Häftigt!!! Det är underbart när man ÄNTLIGEN kan dela med sig lite av miraklet man ständigt bär med sig <3 
    Linda8110 skrev 2015-09-20 11:36:15 följande:
    Haha åh vad häftigt!!! Jag har inte känt något alls på ett dygn drygt så jag har ju såklart panik haha
    INGEN PANIK - fy dig ;) Det är så vissa dagar. Jag har haft ett helt gäng av dem, ibland ett par-tre stycken i följd. Fy farao vad rädd jag blir varje gång, men det är ju som det ska. Har börjat känna rörelser innanför blygdbenet och ända uppe i naveln, så uppenbarligen flyttar hon på sig rätt mycket från dag till dag. Ibland sparkar de åt andra håll än framåt mot ens mage, och då känns inte ett smack. Så no worries :) 

Jag följer barnvagnsdiskussionen med stort intresse, tycker själv att det är supersvårt men har inget alls att bidra med mer än att jag är nyfiken på era erfarenheter och tankar. Har mest varit inne på Emmaljunga eller Britax, men har egentligen ingen aning. Har inte provkört någon än och har tänkt skjuta på att beställa en till ca v. 30. 
  • Cyanea

Tro't eller ej - min stackars telefon lever igen!!! Uppenbarligen var toaletten ingen match för min fina iPhone ;) Har kanske inte pustat ut helt än, men jag har i alla fall kunnat ta veckans magbild. 

Jag känner mig väldigt tung nu, men jag går egentligen inte upp mycket alls. +200g den här veckan. Om jag inte tittar på veckan jag gick ner ca 1 kg och veckan jag gick upp ca 1 kg är det ungefär det jag gått upp varje vecka - 200g. Det börjar synas på kroppen, för min rumpa krymper :( Ska väl inte klaga, men jag vill ju inte att kroppen "går ner i vikt". 

Hoppas ni alla haft en underbar helg <3 

• Cyanea
    Ananas skrev 2015-09-20 15:23:57 följande:
    Jag försökte uppdatera överst på sidan, men lyckas inte så jag lägger väl till här också.... jag sorterade efter BF:
    Lillajagmedpco: BF 13/11. Första barnet, och vi valde att inte ta reda på könet. 
    Ananas: BF 19/1. Väntar en lillebror till storebror 3 år. 
    Love is everything: BF 28/1. Väntar en lillebror (Ebbe?) till storebror 3 år.
    Cyanea: BF 29/1. Väntar första barnet, troligtvis en flicka.
    Unaangelita: BF 4/2. Väntar en pojke. Vårt första barn.
    Linda8110: BF 10/2. Väntar första barnet, förmodligen en flicka.
    Lady1986: BF 14/2. Väntar första barnet, en pojke.
    Nesistas: BF 14/2. Väntar en lillasyster till storebror 7 år.
    Heja! Det är ordning på dig :D 
  • Cyanea

Jag var förresten på Åhléns idag för att för första gången titta på bebiskläder! Jag blev helt tårögd av att gå omkring och ta i de små kläderna <3 

Jag tyckte att de hade ett väldigt bra utbud, för det fanns mycket ekologiskt och det allra mesta var ganska könsneutralt. Ingen uppdelning mellan pojk- och flickkläder. Och massor med fint!!! 

Snacka om att man blir sugen på att storhandla på en gång :D Men det är ju ingen brådska, så jag får hålla mig lite till ;) 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-21 05:31:15 följande:
    Det är bra att du taggar ner mig lite haha men nu får gärna pyret göra sig tillkänna haha! Jag låg i alla möjliga hopkrupna positioner igår kväll för att något NÅGOT skulle kännas, men nej... Ja du kan ju tänka dig hur jag såg ut haha! Min sambo suckade åt mig att tagga ner ;)

Fin mage du har!
    Sötaste skitunge - inte oroa din mamma! Men som sagt, det är såpass tidigt att du inte ska behöva känna varje dag. Är du orolig ändå (vilket man ju faktiskt är ibland även om man vet bättre) - ring MVC och be om råd. Kanske kan du få lyssna lite på hjärtat eller något. Ibland (dock inte varje dag) kan min man höra hennes sparkar även om jag inte känner dem. Ni kanske kan prova det? Men bli inte orolig om han inget hör, det gör som sagt inte min man heller. 

Tack så mycket :D Jag är väldigt förtjust i den ;) 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015