• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-09-24 19:12:15 följande:
    Hahaha!!! Busunge ;) Grattis till fint RUL!!! Hehe, ja, extra ultraljud har man väl aldrig tackat nej till ;) De kanske kan kika på kön vid nästa kontroll om ni har tur? 
    Linda8110 skrev 2015-09-24 19:04:16 följande:Så härligt!!!

Haha precis samma nojja som jag har ;)
    Haha - jag som trodde att det bara var jag! Skönt att höra att man kanske inte är så knäpp som man tror, men tråkigt att det är ännu en som nojar över det. 
    Vi kan konstatera att vi är lika knäppa ;)
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-09-24 20:13:08 följande:

Grattis till finfina ultraljud!!

Känner av lillpojken hela tiden, vilken skillnad från förra gången! Känns utanpå och han krånglar ordentligt, hickar nästan varje dag. Vilket mirakel man bär på! â¤ï¸

Åh jag vill också! Känner fortfarande bara kittel, men det kommer väl ;)
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-09-25 12:15:03 följande:

Grattis till fina ultraljud! :) Jag kommer att söka havandeskapspenning. Hoppas verkligen att jag får p.g.a. foglossning och att jag arbetar med de yngre barnen, och då går jag i mitten på december isf.

Jag kommer förmodligen också att söka det, och det blir runt lucia. Jobbar ju också med de yngst. Får se hur man mår helt enkelt :) Gissar att det kanske till och med blir svårt att jobba heltid fram tills dess.
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-09-26 23:14:14 följande:

Jag fick ringa 1177, sen gynakuten ikväll för smärta långt ner av vänster sida mage. Svaret blev: "ta två alvedon och kom in om det inte blir bättre." Jahapp... det har inte blivit just nå bättre, men det kanske lägger sig under natten? Jag avvaktar till imorn, men det vore ju skönt med en diagnos :/ Kan leva med det så länge det inte är farligt, men så länge man inte vet är man ju orolig.

I min app står det att från v.23 (kan säkert variera) är det vanligt att få ont i sidan av magen eftersom ligamenten som håller upp livmodern töjer sig när barnet rör sig mer och mer. Hoppas du mår bättre idag! Jag ringer aldrig innan jag åker in. Åker man in direkt så nekas man aldrig. Inte här i alla fall.

Men från och med torsdag nästa vecka går jag in i v.22 och då är inte gynakuten aktuell längre utan förlossningen. Känns otäckt på något sätt.
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-09-27 08:31:28 följande:
    Jag mår bättre idag, tror jag. Har inte klivit upp och känt efter riktigt än, men jag kan ligga på sidan utan att det gör ont iaf. När jag kände efter igår när jag lagt mig kändes det som att det började vid blygdbenet och ut mot ljumsken och höften, så kan säkert vara ligament, eller foglossningen som flyttat fram sig.

Ja de sa igår att snart är det förlossningen man vänder sig till och jag håller med om att det kändes otäckt att höra.

Jag åker in idag om det kommer tillbaka!
    Låter definitivt som ligamenten! :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-27 15:23:03 följande:

Veckans mage (v. 22+1). Nu börjar jag känna mig tjock :D 

På tal om kläder hittade jag en underbar klänning på HM. Jag köpte den i blått men den finns även i svart. Den satt supersnyggt men framförallt var den jätteskön! Supermjukt mjukistyg. Ska nog ta kort på den någon dag och lägga upp, för den var bannemej fantastisk med ett par mjuka leggings till :D 

Du är så fin <3

Åh lägg upp bilden direkt, vill se klänningen! Kul att du hittade något fint. Kollat på deras toppar för oss preggos men de är så tråkiga... Kör på vanliga toppar än så länge, men många av dem börjar verkligen bli för korta nu. Tur man har sömmen på byxorna haha
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-27 18:27:25 följande:
    Naaw, tack vännen <3 Då ska jag fota klänningen så fort jag kan ;) Jag håller med om topparna, de är ganska värdelösa. Tänkte inte alls på när jag köpte dem att de inte skulle hålla så länge, så nu sitter jag här med för korta tröjor igen! Lindex har lite bättre tror jag. Jag har sett nånstans att man kan köpa en "gördel" man kan ha under sina för korta tröjor om man inte vill visa mudden ;) Annars är det en sån grej jag roar mig med hemma - tar på mig vanliga tröjor och vanliga byxor och garvar åt magen som sticker fram undertill :P 
    Lady1986 skrev 2015-09-27 16:59:37 följande:

Fin mage! Och jag vill också se klänningen :)

Nu har jag ont igen, fast över höfterna. Aj aj!

Tack! Bild på klänningen kommer inom kort :) Men stackars :( Ogillar att ha ont kring höfterna. Man blir ju liksom ganska handikappad när det gör ont på mitten! Ååååh så fin!!! Du har verkligen en jättefin kula! <3 
    Taaaaaack! Det har du också :)

Jag bryr mig inte så mycket om att mudden på byxorna syns. Huvudsaken att inte själva huden på magen syns hahaha
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-27 19:25:47 följande:

Så, nu har jag fotat klänningen så gott det går ;) Dåligt ljus förstör tyvärr ganska mycket, men så har ni en idé i alla fall. 

Det är långa ärmar och tyget sitter åt i midjan även om man inte har bälte till (det ingår inte), så det blir inte alls "blobb"-effekten ;) Jag som har mage som går nästan hela vägen upp gillar den här modellen eftersom den inte hänger alldeles löst i midjan. 

Här ser man längden. Jag gillar när det inte går ner till knäet, så för mig är det idealisk längd! Tycker annars att klänningar till gravida går alldeles för långt ner.

Färgen är dock helt fel på bilderna. Den är kornblå, så en väldigt klar blå färg. Trots att den är tajt sitter den inte alls åt, utan är bara mjuuuuuuk och följsam :) Lätt att kombinera på olika sätt så den kan användas både till vardags och till fest. Jag ska skaffa ett annat skärp och lite snygga smycken till och ha på min systers 30-års fest i helgen :) Riktigt snygg med svarta strumpbyxor till! 

Sjuuuuukt snygg på dig!!!!! Jag är för bred på sidorna för en sådan tajt klänning.
  • Linda8110

Alltså vad fan har gravida som tränar på sig? Jag har knappt tränat alls sedan vi började med IVF, men på onsdag ska jag träffa en PT för att få lite gravidövningar att göra hemma. Gått igenom alla mina träningskläder och gråter typ nu! Ser ju vidrigt ut och inga byxor funkar ju. Slutade med ett par vanliga gravidtajts från HM. Inget man vill gå till gymet med, men vafan ska man göra?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015