Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Haha precis samma nojja som jag har ;)
Grattis till finfina ultraljud!!
Känner av lillpojken hela tiden, vilken skillnad från förra gången! Känns utanpå och han krånglar ordentligt, hickar nästan varje dag. Vilket mirakel man bär på! â¤ï¸
Grattis till fina ultraljud! :) Jag kommer att söka havandeskapspenning. Hoppas verkligen att jag får p.g.a. foglossning och att jag arbetar med de yngre barnen, och då går jag i mitten på december isf.
Jag fick ringa 1177, sen gynakuten ikväll för smärta långt ner av vänster sida mage. Svaret blev: "ta två alvedon och kom in om det inte blir bättre." Jahapp... det har inte blivit just nå bättre, men det kanske lägger sig under natten? Jag avvaktar till imorn, men det vore ju skönt med en diagnos :/ Kan leva med det så länge det inte är farligt, men så länge man inte vet är man ju orolig.
Veckans mage (v. 22+1). Nu börjar jag känna mig tjock :D
På tal om kläder hittade jag en underbar klänning på HM. Jag köpte den i blått men den finns även i svart. Den satt supersnyggt men framförallt var den jätteskön! Supermjukt mjukistyg. Ska nog ta kort på den någon dag och lägga upp, för den var bannemej fantastisk med ett par mjuka leggings till :D
Min mage v.21 (20+3) :)
Fin mage! Och jag vill också se klänningen :)
Nu har jag ont igen, fast över höfterna. Aj aj!
Så, nu har jag fotat klänningen så gott det går ;) Dåligt ljus förstör tyvärr ganska mycket, men så har ni en idé i alla fall.
Det är långa ärmar och tyget sitter åt i midjan även om man inte har bälte till (det ingår inte), så det blir inte alls "blobb"-effekten ;) Jag som har mage som går nästan hela vägen upp gillar den här modellen eftersom den inte hänger alldeles löst i midjan.
Här ser man längden. Jag gillar när det inte går ner till knäet, så för mig är det idealisk längd! Tycker annars att klänningar till gravida går alldeles för långt ner.
Färgen är dock helt fel på bilderna. Den är kornblå, så en väldigt klar blå färg. Trots att den är tajt sitter den inte alls åt, utan är bara mjuuuuuuk och följsam :) Lätt att kombinera på olika sätt så den kan användas både till vardags och till fest. Jag ska skaffa ett annat skärp och lite snygga smycken till och ha på min systers 30-års fest i helgen :) Riktigt snygg med svarta strumpbyxor till!
Alltså vad fan har gravida som tränar på sig? Jag har knappt tränat alls sedan vi började med IVF, men på onsdag ska jag träffa en PT för att få lite gravidövningar att göra hemma. Gått igenom alla mina träningskläder och gråter typ nu! Ser ju vidrigt ut och inga byxor funkar ju. Slutade med ett par vanliga gravidtajts från HM. Inget man vill gå till gymet med, men vafan ska man göra?