• FrunIHuset

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Brun flytning imorse så sitter nu på gynakuten för VUL. De ville att jag skulle komma in då det är en ivf-graviditet. Är så nervös just nu!!!

Tänk om det inte är något där inne? :(

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • FrunIHuset
    Ananas skrev 2015-06-02 19:37:47 följande:

Åh neeej Hur har det gått för dig?!

Kramar

Det har gått bra faktiskt! Inga mer flytningar! :) Ett tickande hjärta såg läkaren på skärmen men sa att enligt storlek är jag i vecka 6+2, fast det är alltid IVFs beräkning man går på?!

Funderar på om flytningen kan kommit av att jag lyft sonen?

Ska försöka ta mig upp ur sängen och få i mig lite mat, hoppas illamåendet minskar.

Idag ska vi till BVC med sonen för 1.5 års kontroll och vaccin. Usch! Jag är spruträdd något så otroligt så avskyr detta.... Och höra ens barn skrika och gråta gör extra ont i mammahjärtat nu!
  • FrunIHuset
    Ananas skrev 2015-06-03 08:18:44 följande:

Åh vad glad jag blir! Tänkte mkt på dig igår kväll Då var du beräknad längre när läkaren mätte än om man går på IVF:en väl? Det man ska gå på är väl det de kommer fram till vid RUL längre fram. Allt tills dess är väl lite gissningar. Hur räknade de på din klinik? På min räknar de insättningen som 2+0 på vissa kliniker räknar de 2+ antal dagar som ägget är odlat och då skulle jag vara i 5 dagar längre fram... men men, bara allt går bra så spelar det ju mindre roll. Nedräkning till midsommarveckan nu då för VUL

Tack snälla :)

Jag vet inte hur de räknar men enligt sista mens borde jag vara i vecka 7 (7+3) och jag ska ju göra VUL på kliniken den 15/6 så kommer få vara i vecka 9.

Gjorde vul i vecka 8 förra grav iaf...

Ja nu är det nedräkning! Först ska jag iväg en vecka på kurs till veckan så kommer bli tufft vara ifrån familjen vid såna här situationer! Men då har jag ju VUL att se fram emot när jag kommer hem på fredag kväll ;)
  • FrunIHuset
    Ananas skrev 2015-06-03 21:18:55 följande:

Då är du en vecka före mig fast du satte in 3 dagar senare...  Jag är i vecka 7 (6+2), om man räknar insättning som 2+0. Jag testade att räkna från sista mens istället och då skulle jag vara i vecka 8 (7+0) Snurrigt det här. Men det spelar ju som sagt mindre roll. 

Du får se det som att veckan kommer gå fort och det kanske är enklare att hålla tankarna i styr när du är hemifrån? 

Kan det bero på min enormt långa menscykel? Fick ju inte glad gubbe förrän dag 19! Och satte in ett 5-dagars. Men jag kanske inte är så långt gången som jag tror?! Utan kanske är i vecka 6 bara?

Ja jo, fast har ett slutprov så kommer nog vara grymt ofokuserad ändå. Minns att jag hatade kvällarna sist för jag ville bara hem! Och nu med illamående och sitta med kollegorna hela dagarna och middag på kvällen med oftast alkohol till så får jag dra någon vit lögn ;) Tur det är en tjej som är gravid fast ska ha i Oktober så jag får göra henne sällskap ;)
  • FrunIHuset
    Ananas skrev 2015-06-03 22:06:29 följande:

Åh vad svårt när man inte kan skylla på att man ska köra... så irriterande eg att det inte är riktigt accepterat att undvika alkohol om man inte är gravid eller kör bil.... Kan du inte säga att du börjat med personlig träning eller nåt och att du därför inte dricker alkohol? 

Jag har också extremt långa cykler... en sisådär 40 dagar. Blir spännande att se vad VUL visar för storlek och ålder... 

Alla är i ganska unga åldrar så det kan gå bra ändå... Jag har aldrig gillat alkohol heller så bara att säga att jag avstår. Frågor på det tar man senare ;)
  • FrunIHuset
    Zamira skrev 2015-06-09 20:43:31 följande:

Hoppas in här, och hoppas att jag blir kvar =)

Plussade efter ET den 21/5, prel. bf är 8/2, dock hade jag en hel del blödningar förra veckan, men som nu försvunnit.. Har trots detta fått stegring på testen, så jag har fortfarande hopp kvar!

Roligt att du hoppar med här också :) Grattis än en gång!
  • FrunIHuset

Var på VUL för snart 2 veckor sen och såg ert tickande hjärta!

Åkte på kurs i måndags och inte känt av illamåendet något speciellt eller mensvärk. Lite känslig mot dofter men inget annat....

Tog ett test nu på morgonen, hållit mig i 3 timmar utan att dricka något och det visar väldigt svagt. Urinen var väldigt mörk och kändes väldigt koncentrerad.

Ställa in sig på missfall?

Har fått inflammation i en tand så har fruktansvärt ont och äter alvedon. Kan det vara orsak till missfall isåfall?

• FrunIHuset
    En PantherTant skrev 2015-06-13 08:38:07 följande:

Brukar ju sägas att har man väl sett ett tickande hjärta är risken för missfall låg, det är ju i veckorna före det som det är störst risk att fostret dör (även om det kan ta flera veckor innan kroppen inser det och missfallet kommer ut)

Vilken vecka är du i? Vecka 12-25 sjunker ju hcg till samma nivå som i vecka 6 och hålls på den nivån resten av graviditeten.

När jag var på vul trodde jag vecka 7 men fostret var i vecka 6, dock sa den läkaren att det är läkarna på IVF kliniken som avgör eftersom de räknar annorlunda.

Och när jag ringer en klinik för KUB säger hon att jag inte alls är så långt gången som jag tror (BF 18/1) utan att det är I början av februari enligt deras beräkningar. Hade skickat uppgifter om senaste mens, ägglossning och återföring.

Så är så himla osäker just nu!

Jag har ständigt huvudvärk pga inflammationen och jag bara gråter. Vill att det blir måndag så vi kan få göra VUL på kliniken och få ordning på allt!!
  • FrunIHuset
    helnil_ skrev 2015-06-13 16:10:49 följande:

Hoppas jag får vara med här! Jag gjorde ET den 30 maj och fick svaga plus onsdag och torsdag denna vecka. Idag testade jag digitalt och fick gravid 2-3. Känns helt sjukt! Vi har försökt i två år och tre månader och detta är vårt första ivf. Aldrig blivit gravid tidigare men oroar mig självklart för missfall. Har ni andra fortsatt med lutinus efter plusset? På måndag ska jag ringa kliniken. När har era semesterstängt? Är osäker på om jag ens hinner göra VUL innan stängning :/

Grattis! Obeskrivlig känsla :)

Jag slutade med Lutinus samma dag! Kliniken sa att jag fick fortsätta om jag ville men jag slutade istället!

Våra klinik har stängt hela juli...

Har du pratat med kliniken än?
  • FrunIHuset
    Maja1977 skrev 2015-06-13 17:42:17 följande:

Pröva att spä ut urinen först med en skvätt med vatten. Urinen ska bli riktigt ljus. Nästan vit. Ta sedan ett nytt test.

När nivåerna av HCG blir för höga så blir testen svaga. Det är dumt att de inte upplyser om det på sina förpackningar.

Får ta ett nytt test sen! Tack för tipset :)
  • FrunIHuset
    helnil_ skrev 2015-06-13 19:19:23 följande:

Nej de har ju stängt idag så får ringa dem på måndag. Tänker att för min del borde ett VUL sista veckan i juni bli lite tidigt :/ vill gärna sluta med lutinus, gillar inte alls att ta dem blir så jäkla kladdigt :)

Ja usch så kladdigt det var!! Var skönt att sluta med dem :) så fort man är gravid producerar kroppen eget hormon så då är vagiatorerna överflödigt, det sa min klinik iaf!

Hoppas inte din klinik är stängd lika som min, Örebro :)
  • FrunIHuset

VUL på kliniken idag! Visade en liten böna på 18 mm och 8+2 räknade vi till :) BF flyttad till 22/1 istället för 18/1 som min BM trodde.

Hjärtat slog fint och 3 bilder fick vi med hem :)

• FrunIHuset
    Ananas skrev 2015-06-15 18:59:43 följande:

GRATTIS! Sååååå underbart! Kan du inte lägga upp en bild?  

Tack! Känns overkligt fortfarande. Läkaren sa att har man sett ett foster med tickande hjärta och storlek som stämmer överens med veckan så är risken missfall riktigt liten, var skönt att höra.

Nu ska jag försöka ta hand om illamåendet som hållit i sig hela dagen.

Tyvärr vill och vågar jag inte lägga upp bild, kanske senare i graviditeten :)
  • FrunIHuset

Jag berättade för chefen och närmsta kollegan när jag blev gravid. Men nu 3 veckor senare är det tydligen fler som vet om det och när jag frågar hur de vet det säger det: Jag bara vet sånt...

Men jag tror att det är någon som inte hållit käft på mitt jobb.

Tråkigt som satan måste jag säga!!

• FrunIHuset
    Tuzzelin skrev 2015-06-21 08:41:00 följande:

Helnil. De va lördagen den 30 maj, så de va ett tag sen.

Då sitter absolut inte sprutan kvar! :) Grattis!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015