Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Åh GRATTIS!!! Jag vill också!!!
Åh GRATTIS!!! Jag vill också!!!
Idag är ingen vanlig dag för idag går jag in i tredje trimestern!!! :D
Gravidmånad 8, kalendermånad 7, 83 dagar kvar (!!!) och mer än 70% är avklarade!! Liten trycker för jämnan på lungor och magsäck så det är lite knivigt att andas och äta ;) De senaste dagarna har hon varit grymt aktiv i magen och jag njuter varje sekund jag känner henne därinne. Jag har till och med känt sparkar utanpå min fodrade jacka XD
Även mammakläderna sitter illa nu, stora delar av magen blottas och mycket är helt urväxt. Av mina gamla kläder kan jag kanske ha ett par tröjor, annars är allt annat för litet. Kanske ska jag fira ny trimester med lite shopping? Mer stödstrumpor behövs i alla fall ;)
Magbild kommer lite senare idag :D
Kram på er!
Vilka fina, härliga magar!
Jag är hemma från jobbet idag. Har haft så ont i höfterna under natten och har inte hittat någon liggställning som funkar. Det blev med andra ord inte mkt till sömn så jag åkte till jobbet och öppnade och sen åkte hem när kollegorna kom. Försöker sova middag nu men det funkar ju liksom inte riktigt heller. Får prova sova sittandes snart :/ Någon som har något tips?
Cyanea: Tack för tips! Jag är inte så mkt för tabletter men det får nog bli alvedon innan läggdags ikväll. Har testat kuddar förr men de rackarna hamnar bara på golvet :p Har ett stort överkast som jag ska testa att rulla ihop, det kanske stannar kvar.
Maka011: Nej, de måste jag kolla upp! Tack.
Tack för era ord!
Känns fortfarande knas för jag har ej känt av pyret på hela dagen. Ligger på soffan nu efter jobbet och bara väntar på något sorts livstecken.
Fick i alla fall gravidpenningen beviljad idag från och med 12/12 så det känns fantastiskt! 4,5v kvar att jobba!
Snälla pyret lev nu!
Fifan vilken jobbigt eftermiddag det varit... Ringde BB efter lunch och beskrev min oro och de ville att jag skulle komma in så jag åkte dit. Barnmorskan hittade inget hjärtljud med vare sig tratten eller maskinen. Hon snabbt ut, hämtade läkaren på 10 sekunder, in med UL apparaten. Barnmorskan frågade om jag är ensam eller har en man. Jag började gråta. Läkaren konstaterade på 5 sekunder att hjärtat slog. Kändes som om vi alla hade panik.... Nu är jag halvdöd hemma i soffan...
Så var det dags för första föräldragruppen för oss. Ska bli intressant. :)
Vem tror ni har en ultraljudsapparat på jobbet? Vem tror ni snodde med apparaten in i ett rum och fick hjälp av en kollega? Vem tror ni halvlåg på en stol och försökte få till en bra bild på ansiktet utan att lyckas speciellt bra? Vem tror ni log med tårar i ögonen för att hjärtat pumpade på och alla fyra kammare syntes jättetydligt?
Jag är ju som bekant nojig över att gå upp för mycket i vikt. Får man fråga hur mycket ni har gått upp hittills? Är i v 28 och har gått upp 7 kg. Det ger mig lite panik. :(
Tack, det var verkligen modigt från min sida som får panik bara över att köpa en liten body :P Vi vågade bara för att säljaren intygade att man kan häva köpet när som helst om något skulle gå fel, så det känns mer som en "bokning" snarare än köp ;)
Det blev en Emmaljunga Super Viking. Den känns lätt att hantera i stan samtidigt som den är Ok att köra även i viss terräng. Bra förvaring undertill. Luftdäck som ska klara kullersten. Den blev grå och så köpte vi till en vit (snacka om opraktisk färg XD) åkpåse samt regnskydd och adapter till babyskydd. Dyrt, men förhoppningsvis ska den funka klockrent där vi bor.