• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Jag känner också att jag skulle behöva vara hemma lite och VILA! Kände mig trött och lättirriterad. Har dock så vansinnigt mkt att göra denna vecka med utvecklingssamtal, m.m. plus att det redan är flera kollegor hemma så jag känner inte att jag kan tillåta mig det riktigt.

• Lady1986

<3 Jobbigt att vara tvungen att jobba när kroppen inte orkar :( Men detsamma gäller dig - pressa dig inte för hårt. Är kroppen trött betyder det något, även om man inte direkt är sjuk. Du är gravid, och det börjar ta på dina krafter, så ta det på allvar. Har inte ni höstlov snart? Eller är lovet lika fulltecknat som vanliga veckor? Var rädd om dig <3 

[/quote]

Inom förskolan finns det inget höstlov - tyvärr. Förutom uyvecklingssamtal så ska vi också kvalitetsgranskas den här veckan, så någon måste ju vara på plats och se till så det flyter på. Nu har dock de flesta kollegorna friskanmält sig för morgondagen så det känns skönt :) Får se hur jag känner mig imorn, det är inte kul när man redan på måndagen känner sig less och man är väl också mer känslig för stress som gravid och hälsan måste ju gå först.

• Lady1986
    maka011 skrev 2015-10-26 09:03:55 följande:

Så fick jag också hälsat på förlossningen. Fick vansinnigt ont i magen igår. Var övertygad om att något gått sönder. Blev så jäkla rädd. :( Men allt såg bra ut. Pyret mådde bra, proverna fina, livmodertappen såg ut som den ska. Verkar inte bättre än att jag förtog mig på jobbet. Så ska vara hemma en vecka till att börja med och vila.

Men fy vad obehagligt! Hoppas du mår bättre idag och att allt är som det ska.
  • Lady1986
    Love is everything skrev 2015-10-26 19:30:21 följande:

Grattis till födelsedag, kram till er som besökt förlossningen och kram till resten med förresten!

Idag ringde försäkringskassan och ville fråga några kompletterande frågor om min graviditetspenning, hoppas innerligt att jag får den beviljad bara. Papper skulle komma i brevlådan om nån dag! Nervööös!!

Har för övrigt lämnat in en beskrivning om min förlossningsrädsla och önskan om planerat snitt till bm. Väntar på att få en tid till aurora...

För övrigt väger den här tunga flodhästen redan ca 8 kg mer och jag har ont precis överallt. Har även dragit på mig en förkylning med jobbig rethosta... :-/

Jag skickade in min ansökan om graviditetspenning igår. Är väldigt nervös, det vore ju grymt skönt att få den beviljad! Hur lång tid tog det innan de kontaktade dig?
  • Lady1986
    Love is everything skrev 2015-10-27 18:28:04 följande:

Vet inte, skickade nog in för ca 1-2 v sen och hon ringde igår. Idag kom papper från FK att de beviljat min graviditetspenning from 7/12!! Jippi!!! Snart 5 veckor kvar... Och då är det bara 7 veckor kvar!

Åå vad skönt, glad för din skull!
  • Lady1986
    Love is everything skrev 2015-10-28 11:44:56 följande:

Stadium har en perfekt för 99:- Räknas som skolväska, men har massvis med bra fack och lock över med dragkedja under. Finns i olika mönster, jag har en helsvart.

Vilket bra tips! Jag hade lite tid att slå ihjäl nu så jag gick ett varv på stadium. Hittade tyvärr ingen sån väska och orkade inte fråga heller. Får försöka igen en annan dag!
  • Lady1986

Provar att ladda upp helgens provrumsbild igen. Kanske funkar bättre med mobilversionen istället för standardversionen som jag föredrar annars.
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-29 13:34:03 följande:

Köpt det första kläderna till bebisen idag. Jag grät som en gnu när jag gick ut ur affären. Så mycket känslor. Lycklig över att ÄNTLIGEN få handla till mig själv!

Åå vad härligt! Vi ska flytta i helgen så jag har inte köpt på mig något, men snart så :)
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-29 16:33:47 följande:

Här har ni det hahaha

Haha vad gulligt!
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-30 13:24:25 följande:

Tjejer! Jag minns inte om vi pratat om detta förut, men det handla om influensavaccinet! Jag hade bestämt mig för att inte ta det eftersom jag blev så otroligt sjuk efter att jag tog svininfluensavaccinet för några år sedan. BM tog upp detta med mig igår och bad mig tänka om. Vaccinet ska tydligen ge även barnet viktiga antikroppar mot bland annat lunginflammation, som de har nytta av även när de kommer ut. Februari är ju en riktig sjukmånad också. Nu vet jag varken ut eller in. Hur ska ni göra? Hur tänker ni?

Bra att du påminner för jag ska till bm på tisdag så får se till så vi tar upp det då :) Jag kan inte minnas att jag blivit sjuk av vaccin tidigare *peppar peppar* så kör nog på det.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015