• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

GAHAAA vilken dålig dag! Gråtit hela förmiddagen med en känsla i kroppen över att allt är över. Kommer bli en låååång vecka fram till RUL 14/9...

• Linda8110

Sitter på gynakuten... Haft onda sammandragningar regelbundet sedan igår eftermiddag. Haft en tung dag på jobbet igår så jag kunde knappt gå när jag skulle hem. Hade hoppats att det skulle bli bättre under natten, men inte... Livrädd just nu.

• Linda8110
    maka011 skrev 2015-09-08 23:15:34 följande:

Fick se pyret idag. Besökte gynakuten pga mycket sammandragningar. Mvc hade i vanlig ordning inte tid. Blev orolig då de kom i samband med oro/sorg/stress. Kvinnan jag var assistent åt har gått bort, jag får inte vara kvar på min arbetsplats, börjar gå bredvid redan nästa troligtvis, pappa som är periodare har haft återfall, makens moster gick bort. . Det är tufft nu.. Men allt såg bra ut och pyret låg och vinkade. :)

Åh vad tufft men underbart att pyret mår bra! Önskar att min gör det också...
  • Linda8110

Tack alla fina som bryr sig <3
    Det har gått bra tack och lov! Pyret vinkade till sin oroliga mamma :)
    Läkaren sjukskrev mig i 2v och sa åt mig att vila tills dess att smärtan släpper helt. Fick mig en viktig läxa att jag kan inte köra på som jag gjort tidigare på jobbet. Hoppas kunna gå tillbaka tidigare än om 2v, men det får ta den tid det tar.

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-09 15:18:57 följande:
    Åååååh vilken lättnad!!! Fina, fina unge, klart bebis mår bra <3 Bra att det såg bra ut och att du blir sjukskriven. Tänk nu på att även ta det lugnt hemma. Och visst är det nog bättre att få den påminnelsen redan nu jämfört med senare. Men den där jäkla oron... Usch... Näe, SKÖNT att det såg bra ut med din lilla skatt!!! Krya på dig <3 
    Ja sååå skönt!!! Tack!!!
    Ja det är en utmaning att vila hemma också haha tack och lov så sa läkaren att jag behöver inte bara ligga utan kan ta lugna promenader om kroppen vill. Känns skönt att ha RUL på måndag också för att få kolla igen.
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-09 15:36:46 följande:

Det är supersvårt att ta det lugnt ;) Då får väl din karl göra det värsta grovjobbet hemma en period. Vilken bra tajming med RUL så snart!! Det ska inte kunna hända så mycket på en helg tycker jag. Hoppas det ger med sig snabbt och att du snart känner dig som dig själv igen :) 

Det gör han nästan alltid. Men tvätten får han inte röra haha
    Ja perfekt med RUL på måndag! Vill ju ha en bild ;) Hoppas alla organ finns där de ska och att allt annat ser bra ut!
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-09-09 18:43:36 följande:

Tack allihopa. Idag har sammandragningarna varit riktigt jobbiga. Fortsätter det ska jag be om att få bli sjukskriven 2 veckor till att börja med och bara ta det lugnt. Låta allt som hänt det sista sjunka in.

Hemma en dag här och jag har redan panik haha! Behövs på jobbet! Så himla frustrerande, men vad ska man göra när man inte kan gå som en normal person...
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-09-10 08:54:06 följande:

Bjuder på en del av bilden vi lade upp på facebook igår, tror ni dom fattar att det blir en pojk? smile5.gifphpOFbjUW98360.jpg

Och så en bild på magen v20! smile1.gifphpJiezfY07535.jpg

Ser inga bilder? :(
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-09-10 10:42:34 följande:

Alltså en parentes i det hela. Men är det bara jag som blivit stor baktill? Alltså inte rumpan utan själva. rövhyllan. ???? Dör lite av skratt att bara skriva det. Typ svanken. Så det blir en hylla ovanför rumpan. ????

Haha schysst med en hylla ;)
    Jag växer lika mycket på bredden, ser inte klok ut haha! Har så himla lätt att lägga på mig lovehandles...
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-09-10 10:08:27 följande:

De syns om man går in via webbläsare på telefonen. Det är bara så jag kan lägga upp bilder, så därför har jag alltid den fliken uppe. smile5.gif

Så himla fin mage! Och vilken härlig bild på sonen :) Ser avslappnad ut!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015