• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Har idag fått den första välriktade sparken på urinblåsan. Inte spännande alls. Ha ha ha.

• maka011
    Lady1986 skrev 2015-10-10 07:58:55 följande:

Cyanea: Ajabaja, inte skrämmas sådär ;) skönt att du mår bra. Jag tror också att det är ligamenten som spökar för dig.

Poffa: Åh vad härligt! Så coolt med rörelser :)

En fråga till er alla: Vad smörjer ni in magen och bröstet med för olja, om ni gör det? Något tips?

Jag smörjer med babyolja. Lite kladdigt men milt och skönt. :)
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-10-10 18:54:20 följande:

Vagnletande gick finfint! Var hos Babyproffsen och Nids4Kids. Ogillade verkligen Nids4Kids... så dit åker vi nog aldrig mer. Men Babyproffsen var ju hur trevliga som helst!! 

Vi har nog bestämt oss för en Emmaljunga Super Viking i grått. Den verkar passa våra behov perfekt och den kändes SÅ bra!! Vi frågade när vi bör beställa den, och säljaren rekommenderade att ha is i magen. Ju tidigare vi hämtar vagnen, ju tidigare löper garantin ut. Och jag har inget trängande behov av att ha den hemma än på ett tag, så vi väntar ;) Men det känns grymt skönt att ha så gott som bestämt oss, nu vet vi ju vilken färg vi kommer ha och vilka tillbehör vi ska införskaffa. 

Jag gillar att man kan sätta på adaptrar på vagnen och klicka på babyskyddet. Känns som ett stort plus för mig i alla fall :) Det ska passa bl.a. Maxi Cosi, så det känns som att det lutar mot att bli en sån. 

Sen hittade jag världens fantastiskaste kudde! Det är nog en amningskudde fast lite större, och på en bild använde en gravid kvinna den i sängen. När jag klämde på den hade den små mjuka kulor inuti och var sååå skön! Jag måste nog ha en sån... men tyckte inte att jag hade råd idag... kommer säkert att åka tillbaka imorrn och köpa den i alla fall när jag sovit ännu en usel natt ;) Fler än jag som har svårt att ligga bekvämt nu för tiden? Några bra tips? 

Jag har en amningskudde i sängen. När jag ligger på sidan har jag den mellan knäna och de få ggr jag ligger på rygg har jag den under låren. Jätte skönt.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-10-11 13:56:51 följande:
    Åh, det låter skönt! Jag envisas med två vanliga kuddar (varav den ena har dubbla kuddar i örngottet) plus två avlånga soffkuddar...! Är den stoppad med vadd eller små kulor? 
    Linda8110 skrev 2015-10-11 13:33:17 följande:
    Än så länge har jag bara sett den grå och den var jättefin! I övrigt är jag rätt svart av mig så vi får väl se :)

Bara testrullat de punkteringsfria däcken inomhus, vill gärna testa båda sorterna utomhus. Kan väl vara skönt att slippa punktering! Dock så tror jag de med luft rullar lättare. Måste hitta en affär där man får rulla utomhus samt testa att få in den i bilen. Passar den ej där så går det ju automatiskt bort.

Det enda negativa med den, som jag upptäckt hittills, är att den ej har teleskophandtag (som tex Britax har). Jag är lång och behöver utrymme för långa kliv :) Dock så gillar jag ej sittdelen på Britax. Den går ej att fälla i helt upprätt läge så barnen får liksom kämpa lite för att kunna sitta rakt upp och se.
    Den finns ju i samma tyg fast svart, samt en svart i läderimitation tror jag. Har sett vanliga Viking i svart, och den var fin. 

Samma här, bara testat inomhus. De hade dock lite trösklar vi kunde provköra över ;) Då tyckte jag att luftdäcken var mycket trevligare. Vi måste nog ha det eftersom vi bor i stan och det är mycket plattor och kullersten, annars kommer nog vagnen skaka sönder ;) Annars hade jag nog fillåt punkteringsfria. 

Jag minns inte var du bor, så kanske är det inte alls aktuellt, men här på Babyproffsen vid Backaplan fick några andra kunder ta ut en vagn och prova i bakluckan och utomhus. Det kanske vore något? 

Vad roligt att du nämner Britax - vi har också kikat på Britax :P 

Svårt, det här med vagnar ;) 
    Den jag har är stoppad med vadd. Tycker det är jätte skönt att avlasta med den. Kan varm rekommendera en sån kudde istället för vanliga. Använder den när jag ligger i soffan med.
  • maka011

Härliga magbilder tjejer. Har en del komplex för min mage så jag törs inte. Var först förra veckan som maken fick fota magen.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-10-11 20:21:11 följande:

Nu är jag jättesugen på en amningskudde ^^ Så fin mage!!! <3 <3 <3 Det är verkligen lätt att tänka sig att det bor en liten bebis där! Underbart!! 

Skaffa! :)
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-10-14 13:25:43 följande:

Imorse rörde det sig inte i magen vid frukosten som det brukar. Jag är nog inne i en allmänt deppig period utan någon som helst anledning (eller, antagligen på grund av hormoner) så det tog extra hårt på mig. Maken fick mig att lägga mig på sängen där han petade och lyssnade på magen. Efter en stund blev Liten irriterad och sparkade tillbaka, så det var väl egentligen lugnt. 

Dock är jag som sagt deppig utan någon direkt anledning, plus att maken jobbar ända till sent ikväll, så trots att hon rört sig på morgonen kände jag att jag behövde prata med MVC. BM var supergullig och lugn, och sa att jag ännu på ett par veckor inte behöver känna varje dag, och att när jag väl ska börja göra det så behöver det bara vara något smått till att börja med. Hon var alltså inte orolig, men hon förstod att jag är en paranoid själ, så hon bokade in en kort tid för att lyssna på hjärtljud hos samma BM jag ska träffa imorgon (inte min ordinarie). 

Hjärtat slog som det skulle och allt verkar bra. När BM skulle leta rätt på henne i magen knuffade Liten tillbaka, i mina mått mätta väldigt svagt, men BM tyckte att hon hade fått kraftiga sparkar...! Så jag antar att det är mina referenser som är åt helskotta fel. 

Nu ska jag försöka ta till mig det ni säger och slappna av. Förhoppningsvis kommer hon snart att bli aktivare, och då rinner väl oron av mig i vanlig ordning. 

Tack för att ni finns. Tack för att ni förstår. Tack för att ni stöttar <3 <3 <3 

Jag har fått tipset att man ska lägga sig på sidan en stund. Vänster om jag inte minns fel och sen lägga sig på rygg så brukar man få respons där inifrån. Och du behöver inte tacka. Är ju det vi har tråden till! <3
  • maka011

Tidigare har jag varit duktig på att ta det vecka för vecka. Hade 12 veckor som ett delmål, sen halva tiden osv. Men nånstans där efter v 21 lyfte jag blicken och tittade för långt fram och nu håller jag på att göra mig själv galen.
    För nu är jag tillbaka i att "bara" vara i v. si eller så och håller på att längta ihjäl mig efter pyret.

Nån som känner igen sig?

• maka011

Vi har köpt massor. Vagn, säng + tillbehör, hoppgunga, babynest, babygym, bilstol, massa kläder i olika storlekar.. Ja en del.. :)

• maka011

Frånsett en eländig förkylning går det bra. Var hos sjukgymnasten idag. Ska få hyra en tens apparat. Hur går det själv?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015