• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Oohh, har precis känt TRE rörelser utanpå magen, typ mellan blygdbenet och naveln. Jag går in i vecka 18 nu så det känns ju väldigt tidigt, men vad ska det annars vara :) Så coolt!

• Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-09-06 13:53:37 följande:

GAHAAA vilken dålig dag! Gråtit hela förmiddagen med en känsla i kroppen över att allt är över. Kommer bli en låååång vecka fram till RUL 14/9...

Åh nej :( Något speciellt som gör att du känner så? Du kan inte ringa gynakuten och förklara din känsla och se om ni kan få komma in och kolla? Eller be din karl ringa om du inte orkar?
  • Lady1986
    Ananas skrev 2015-09-07 14:07:15 följande:

Tack för era tummar! De hjälpte för vi fick se ett friskt tickande hjärta idag (så långt man nu kan se att det är friskt). Så vi är lättade och mkt glada! Längtar såååå efter min lille kille! <3

Grattis!! :)
  • Lady1986

Hej hej! Har inte varit inne på ett par dagar, men roligt att läsa om lyckade rul, moderskapsintyg, rövhyllor, m.m. :p

Idag lyckades min chef göra mig graviditet officiell i hela huset :) Jag har rul om en vecka och tänkt försöka hålla det lite hemligt tills dess, men tji fick jag haha

• Lady1986

Usch, jag som ändå har varit rätt lugn hittills i graviditeten, eller åtminstone sen vårt vul, har börjat känna ångest nu och behöver skriva av mig. Vi har rul på fredag och tänk om det går åt helvette :( Tänk om vi bara har några dagar kvar i vår lyckliga bubbla och allt bara rasar :( Jag börjar bli så sjukt nervös för att något ska vara fel. Min chef har råkat göra det officiellt inför hela huset att jag är gravid och det gör ju inte saken bättre av att få alla dessa "men det syns ju knappt"-kommentarer nu. Blä vad hemskt. Jag både längtar och fasar inför fredag kl 15:00.

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-09-14 18:47:43 följande:

Jag känner igen mig SÅ MYCKET i det du skriver. Jag tänkte EXAKT likadant när det var vår tur. Hade också ångest för att folk kände till det och för att jag fruktade det värsta på RUL. Men ärligt talat: det händer sällan att man får riktigt dåliga nyheter. Hittills har allt sett bra ut för dig, eller hur? Jag tyckte att det var underbart att få titta så noga på min lilla tjej. Du har något alldeles fantastiskt framför dig. Det är klart det kommer gå bra <3 

Jag hade exakt samma känsla inför vårt vul och det gick ju bra. Min sambo är världens optimist och är säker på att allt är bra och tycker att jag är skittråkig nu, men jag är livrädd. Men som du säger så är risken att det sla gå åt skogen jätteliten, så det är bara att hoppas :)
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-09-14 17:05:49 följande:

Vår bebis verkar vara frisk som en nötkärna! Och så livlig så det knappt gick att göra alla undersökningar haha. Tog tid! ;)

Troligtvis en tjej men inte 100% säkert. Jag kanske har fel ändå haha

Stort grattis till er lilla tjej! :)
  • Lady1986
    nesistas skrev 2015-09-15 22:34:16 följande:

Vad gulliga ni är alla, tack!

Såhär på kvällen efter lång jobbdag känns magen dubbelt så stor och jättespänd, känner ni också så? Känner av liten mer och mer nu, inte bara på kvällen när jag lagt mig utan även mitt på dagen, när jag sitter vid skrivbordet och jobbar. Så härligt och så märkligt på samma gång

Kram och godnatt alla fina!

Så är det för mig med. Magen är liten på morgonen men jäser mer och mer ju längre dagen går :)

Jag känner mitt lilla pyre varje dag. Små knäppningar eller puffar eller mer som att den bökar omkring :) Men jag har bara känt den utanpå en gång och det var för en vecka sen ungefär.
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-09-16 09:06:03 följande:

Åt precis ert plommon som jag sedan såg att det var massa mask i!!! Blääää!!! Men visst borde masken dö i magen och inte vara någon fara för bebisen?

Har aldrig hört något om att det ska vara farligt. Lät väldigt ofräscht dock haha stackars dig!!
  • Lady1986

Hua, jag träffade precis en ledsen förälder på jobbet. Hennes syster hade just fått ett sorgligt besked på sitt rul. Den här föräldern vet ju inte om att jag är gravid, men det var verkligen inte läge att det var just mig hon lättade sitt hjärta för.

Nu är jag ännu mer nervös inför mitt rul på fredag. Höll på att bryta ihop när jag berättade det för min kollega. Precis efteråt satte jag mig ner och kände pluttis röra på sig <3

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015