• trulsatruls

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej på er! Ny här och hoppas att jag kan få vara med i tråden. :) 

Har gjort två IVF, varav den andra tog sig! Är idag i vecka 5+2 och är helt salig över det faktum att jag äntligen är gravid men samtidigt väldigt orolig att det inte kommer att gå vägen. Är ju så tidigt än! Har vul inbokat till vecka 7+2 så två långa veckors väntan kvar.

De första 5 dagarna hade jag väldigt mycket molvärk och så, men det mesta har avtagit nu. Illamående kommer och går. Känns svårt att tro att det är på allvar med så knappa symptom? Brösten blir dock större och gör ondare...

• trulsatruls
    joyride skrev 2015-06-17 15:17:31 följande:
    Välkommen in i gänget! Känner så väl igen mig i det du beskriver. Fast nu mår jag mer illa. Molvärken kommer och går. Hoppas tiden flyger till vår VUL. Vilket datum har du VUL?
    Tack! Skönt att nån känner igen sig, det är ju så svårt när det är ens första barn! Man vill så gärna veta att allt är OK från dag 1 liksom... Jag har mitt vul den 1/7. :)
  • trulsatruls
    helnil_ skrev 2015-06-17 16:41:22 följande:

Jag tror att jag gått in i 4 + 2, gjorde äp 25/5. Förstår dig verkligen, jag oroar mig hela tiden. Har typ inga symptom heller :/ jag har VUL redan nästa vecka i 5 + 2 men de var inte säkra att de kunde se något. I så fall får jag åka tillbaka i vecka 9 + 2 eftersom det är semesterstängt där emellan. Grattis till plusset och välkommen :)

Då är vi på exakt samma dag! :) Kul! Hade också mitt äp 25/5 och et 27/5. Det var det enda ägget som blev befruktat av 8 st andra, första IVF:en hade vi 5/5 befruktade. Jättekonstigt.. men det är vår ninjabebis det här! Jag har mitt vul den 1/7 så jag hoppas innerligt att hjärtat pickar på där inne! Så oroligt!
  • trulsatruls
    helnil_ skrev 2015-06-18 09:22:38 följande:

Åh vad roligt! Jag hade återinförande senare, den 30/5 med en 5-dagars men då är dom ju lika gamla ;) mitt VUL är som sagt lite tidigt, redan nästa torsdag så förväntar mig inte att kunna se något. Men det hade varit fantastiskt!

Du ska nog se att det kan synas! Systern min gjorde vul i 5+5 och såg hjärtat picka. Tror det beror på vilken typ av maskin de har. Fertilitetskliniker verkar ha bättre grejer än mödrarvården har jag hört.
  • trulsatruls

Jag var tvungen att ta en paus från alla trådar ett tag, blev så fruktansvärt orolig där ett tag nämligen... Men igår var vi på VUL och minsann puckade ett starkt hjärta därinne och hennes är exakt på dagen så stor som henne ska! Vilken känsla! Nu kan vi slappna av en aning och försöka njuta av tiden som kommer. Grattis till er andra som fått se era underverk!

• trulsatruls
    maka011 skrev 2015-07-03 19:51:17 följande:

Då var de första mammabyxorna inköpta. Den här gasbollen fixar inte vanliga byxor just nu. May I say att preggobyxor är gudsgåva till mänskligheten. ;)

Skämt åsido, men hjälp vad svullen jag är. Känner mig typ som Pumba. Maken försöker vara stöttande men jag känner mig jätteful. Var liksom ingen lite kicka från början. Ser ut att bara ha några veckor kvar istället för bara några gången.

Jag har samma problem. Rätt stadig från början och nu en jättemage redan... Haha. Men hellre det än ingen alls antar jag. ;)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015