• helnil_

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hoppas jag får vara med här! Jag gjorde ET den 30 maj och fick svaga plus onsdag och torsdag denna vecka. Idag testade jag digitalt och fick gravid 2-3. Känns helt sjukt! Vi har försökt i två år och tre månader och detta är vårt första ivf. Aldrig blivit gravid tidigare men oroar mig självklart för missfall. Har ni andra fortsatt med lutinus efter plusset? På måndag ska jag ringa kliniken. När har era semesterstängt? Är osäker på om jag ens hinner göra VUL innan stängning :/

• helnil_

Nej de har ju stängt idag så får ringa dem på måndag. Tänker att för min del borde ett VUL sista veckan i juni bli lite tidigt :/ vill gärna sluta med lutinus, gillar inte alls att ta dem blir så jäkla kladdigt :)

FrunIHuset skrev 2015-06-13 16:42:53 följande:

Grattis! Obeskrivlig känsla :)

Jag slutade med Lutinus samma dag! Kliniken sa att jag fick fortsätta om jag ville men jag slutade istället!

Våra klinik har stängt hela juli...

Har du pratat med kliniken än?

• helnil_

Drömmar alltså.. Min svägerska berättade för mig igår att hon drömt en jättetydlig dröm om att jag var höggravid. Hon vet hur vi kämpar men hon vet inte att vi gjort ivf nu och har inte berättat om att jag plussat. Inatt drömde jag själv att jag började blöda. Där hoppas jag dock att det är min egen rädda hjärna som spökar :) jag hopps min svägerskas dröm var en sanndröm :)

• helnil_

Jag kan nog inte riktigt fatta att jag är gravid och inte att jag ska få barn heller. Antagligen för att man är så pessimistisk efter allt detta. Så det dröjer nog ett tag innan jag fattar någonting :) vågar liksom inte riktigt hoppas att det ska vara min tur!

• helnil_

Min stänger redan 26/6 och har stängt v 27-29. Jag fick komma på ett tidigt VUL nästa torsdag men egentligen är det lite tidigt. Jag går in i vecka 5 nu om man räknar äggplocket från 0 och +2 tillbaka för mensen. Hade ju inte mens två veckor innan men har läst på flera ställen att kliniken brukar räkna plus 2 från äggplock. Vore så skönt om de kunde se någonting men om de inte kunde se så skulle jag få komma igen vecka 30 när de öppnar. Var tvungen att ta ett gravtest idag igen, ett starkt plus nu iaf :)

Lady1986 skrev 2015-06-15 08:33:30 följande:

Känner igen mig så i det du skriver! Lästr också att du är orolig att inte hinna med vul innan din klinik stänger. Min stänger den 6/7 så jag hoppas verkligen de kan få in mig, eller hänvisa mig någon annanstans. Vore skönt att ha sett hjärtat innan semester. Vet du vilken vecka man beräknas vara i nu? Om jag räknar från senaste mens som man ska i "vanliga fall" gled jag enligt min app in i vecka 6 idag.

• helnil_

ja helt overkligt! :)

Lady1986 skrev 2015-06-15 13:30:47 följande:

Jag får komma in 2/7. Vi ligger väl ungefär lika du och jag. Jag köpte ett cb-test igår så jag kunde testa idag igen. "Gravid 3+" :) väldigt svårt att förstå!

• helnil_

Jag tror nu att många av mina symptom berott på lutinus. Hade ju extremt svälld mage tex och den har verkligen lagt sig :) det gör ju att man blir orolig samtidigt så vet jag att en graviditet knappt syns de första månaderna :) någon mer som tappat många symptom? Jag mår inte dåligt alls just nu vilket gör mig orolig! Har lite molvärk och hugg då och då men inget annat :/

• helnil_

Vad tråkigt :( varför väntat? En känsla bara? Kram på dig

Zamira skrev 2015-06-16 08:54:25 följande:

Kan stryka mig ur listan, mina hcg-nivåer sjunker dessvärre, men det var väntat, så känner mig inte nere eller så, utan bara förväntansfull inför augusti och nya tag, och att se om den omgången görs på samma sätt, och om man förhoppningsvis får någon till frysen då =)

• helnil_

Jag har berättat för mina närmaste vänner ca 4 st som vet hur vi kämpat. Min mamma och syster vet och min sambos familj samt några av hans vänner. På jobbet är det också en handfull som vet hur vi kämpat och som jag berättat för. Det blir så mycket frågor och svårt att undvika svaren! Och de kommer förstå om det inte får vägen och man blir superledsen. Lycka till imorgon! Vi har först på torsdag nästa vecka :)

NovemberRain skrev 2015-06-16 08:47:11 följande:

Idag är det din tur för VUL Ananas! Låt oss veta hur det gick! :)

Min tur imorgon, supernervös, men det ska bli så skönt att slippa lutinus.

Om allt ser fint ut kommer vi att berätta för mina föräldrar på midsommar, har ni andra berättat än? Jobb osv väntar vi nog med till v 12, men mina föräldrar bor långt bort och jag vill träffa dem när vi berättar. Vi ses i under helgen men sen kanske det blir långt till nästa gång.

När och hur tänker ni berätta?

Går det att lägga in den listan med VUL, bf etc i trådstarten så det syns hela tiden?

• helnil_

Jag tror att jag gått in i 4 + 2, gjorde äp 25/5. Förstår dig verkligen, jag oroar mig hela tiden. Har typ inga symptom heller :/ jag har VUL redan nästa vecka i 5 + 2 men de var inte säkra att de kunde se något. I så fall får jag åka tillbaka i vecka 9 + 2 eftersom det är semesterstängt där emellan. Grattis till plusset och välkommen :)

trulsatruls skrev 2015-06-17 10:34:24 följande:

Hej på er! Ny här och hoppas att jag kan få vara med i tråden. :) 

Har gjort två IVF, varav den andra tog sig! Är idag i vecka 5+2 och är helt salig över det faktum att jag äntligen är gravid men samtidigt väldigt orolig att det inte kommer att gå vägen. Är ju så tidigt än! Har vul inbokat till vecka 7+2 så två långa veckors väntan kvar.

De första 5 dagarna hade jag väldigt mycket molvärk och så, men det mesta har avtagit nu. Illamående kommer och går. Känns svårt att tro att det är på allvar med så knappa symptom? Brösten blir dock större och gör ondare...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015