• Zamira

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hoppas in här, och hoppas att jag blir kvar =)

Plussade efter ET den 21/5, prel. bf är 8/2, dock hade jag en hel del blödningar förra veckan, men som nu försvunnit.. Har trots detta fått stegring på testen, så jag har fortfarande hopp kvar!

• Zamira

Hoppas in här, och hoppas att jag blir kvar =)

Plussade efter ET den 21/5, prel. bf är 8/2, dock hade jag en hel del blödningar förra veckan, men som nu försvunnit.. Har trots detta fått stegring på testen, så jag har fortfarande hopp kvar!

• Zamira
    FrunIHuset skrev 2015-06-09 20:44:50 följande:
    Roligt att du hoppar med här också :) Grattis än en gång!

Tänkte att jag kunde vara med i en grupp där man är någorlunda lika i tiden =)

Tack så mycket! Varit iväg och tagit ett hcg-prov idag, ska iväg till karlstad på torsdag förhoppningsvis (de har semester tills dess)  och ta ett till och se om de ökar som det ska eller inte..

• Zamira
    nesistas skrev 2015-06-14 22:14:24 följande:

Uppdaterar listan Kyss

Ananas: ET 4/5 (med 5-dagars blastocyst), VUL 16/6, BF 25/1-16
    Frunihuset: FET 7/5 (5-dagars blastocyst), VUL 15/6, BF 18/1-16
    Cyanea: FET 14/5 (5-dagars blastocyst), VUL 17/6, BF 29/1-16
    En PantherTant: FET 20/5, VUL 18/6 ,BF 4/2-16,
    Blåblomman: ET 15/5, VUL 25/6, BF ca 2/2 - 16
    Unaangelita: VUL 29/6, BF 6/2 - 16
    joyride: FET 13/5 (3-dagars), VUL 12/6
    Solhem: FET 26/5, VUL 29/6
    NovemberRain: ET14/5, BF ca 1/2 -16, VUL 17/6
    Zamira: ET 21/5, prel. bf är 8/2
    maka011: FET 27/5, VUL 30/6
    helnil_: ET 30/5
    nesistas: ET 27/5 prel BF 14/2

Kan stryka mig ur listan, mina hcg-nivåer sjunker dessvärre, men det var väntat, så känner mig inte nere eller så, utan bara förväntansfull inför augusti och nya tag, och att se om den omgången görs på samma sätt, och om man förhoppningsvis får någon till frysen då =)
  • Zamira
    helnil_ skrev 2015-06-16 13:39:21 följande:

Vad tråkigt :( varför väntat? En känsla bara? Kram på dig

Jag började blöda lite smått innan td, och 3 dagar innan td kom det en hel del, men trots detta så blev testen starkare, och hcg ökade ett tag, för att sedan gå neråt igen. Så jag var egentligen inställd på att allt hade gått åt skogen innan td, men man hade ju ändå hopp i och med att testen blev starkare, men jag tänker positivt och att nästa försök är vårt försök! =) 
  • Zamira
    FrunIHuset skrev 2015-06-16 13:46:26 följande:

Jag berättade för chefen och närmsta kollegan när jag blev gravid. Men nu 3 veckor senare är det tydligen fler som vet om det och när jag frågar hur de vet det säger det: Jag bara vet sånt...

Men jag tror att det är någon som inte hållit käft på mitt jobb.

Tråkigt som satan måste jag säga!!

Det där har jag varit lite orolig över, att om man säger till någon på jobbet så sprider det sig som en löpeld, är riktigt tråkigt att folk inte kan hålla tyst om hemliga saker!! Min chef vet om att vi gjort IVF, men inget mer, men kommer att säga till vid nästa försök också, men kommer nog vänta med att säga om det lyckats, för vill inte att det ska sprida sig innan man själv berättar..
  • Zamira
    Cyanea skrev 2015-06-16 14:51:22 följande:

Tråkigt att höra, Zamira, men Heja dig som är så underbart positiv!! Håller alla tummar jag kan för att det går bättre i augusti. Hoppas att du kan njuta tillfullo av sommaren. Var riktigt, riktigt syndig, det förtjänar du ;) 

Ananas, hur har det gått för dig?? Är jättespänd! 

Jag har, precis som du NovemberRain, VUL imorrn, och jag är inte så kaxig alls. Har fått några pyttesmå blödningar sedan plusset och jag bara väntar på att få höra att det är MF... Usch... Vill verkligen inte förlora ett till :'( Jag vill så gärna få behålla det här barnet. Någon annan som också blött lite, eller är det bara jag? 

Ja jag försöker att vara positiv, har ju försökt sen sept -09, och då är några månader längre inte så mycket tänker jag. Haha, ja jag ska synda, jag ska äta skinka, och ostar i mängder nu när jag kan :D 

Usch, hoppas att det är ofarliga blödningar, håller tummarna för dig idag!!

• Zamira
    Cyanea skrev 2015-06-17 14:57:05 följande:
    Och drick massor av Mojitos! Mmmm, älskar Mojitos! Jag fick höra något en gång som fastnat på hjärnan om det där med att vänta på sitt barn. Det kan dröja länge, men när man väl får sitt barn kommer man titta på det och känna "Aha. Det var därför det dröjde". Hade det inte dröjt hade det inte blivit just den individen, och när man träffats vill man inte ha det på något annat sätt. Det tröstar i alla fall mig många gånger. Stor kram på dig! 

Haha, ja jag kanske ska göra det, odlar massa mynta i växthuset så har ju möjligheten till det!

Ja det är så jag får tänka. 

Och stort grattis till lyckat vul, vad skönt att ni fick se hjärtat, lycka till framöver nu =) 

Kramar till dig också!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015