• kärolajnan

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hoppas att det är okej att jag hakar på här!

Jag trodde i ärlighetens namn aldrig att jag skulle skriva i annat än i ivf- trådar men äntligen är jag gravid!

Har i cirka ett år varit i ivf-karusellen och efter det andra försöket utan befruktat ägg (ingen återföring på våra två försök) såg läkarna inga större chanser att det skulle gå vägen. Istället var vi på samtal om alternativ men vi tackade nej till både ägg och spermiedonation och kämpade för ett sista försök.

Den 20 maj fick jag tillbaks två fina ägg och igår 3/6 fick jag äntligen se ett plus. Vilken lycka!

Den 23/6 är det dags för ultraljud.

• kärolajnan
    Ananas skrev 2015-06-07 10:46:16 följande:

Men neeeej! Har du börjat blöda? Vad ledsen jag blir för er skull. Det lät så fantastiskt att du blivit gravid med er bakgrund. Hoppas du finner styrka att komma tillbaka. Varma kramar! 

Tack för omtanken.

Ne, ingen blödning i sikte. Igår var det pyttepyttelite brunt på pappret men det var så lite att jag nästan missade det. Har inte känt något annorlunda.

Vet varken ut eller in, ge upp eller hoppas att det är kroppen som spelar mig ett spratt? Ska i alla fall göra ett nytt test imorgon och ringa Sahlgrenska efter det..

Eftersom detta var vårt sista försök så blir nästa adoption. Vi orkar inte fortsätta med fler behandlingar (som dessutom skulle bli väldigt dyra)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015