Cyanea skrev 2015-06-17 15:06:24 följande:
Vi har nu varit på vårt VUL. Fy var orolig och ledsen jag var, hela morgonen och hela väntan på att få komma in. När de frågade hur jag mådde började jag nästan gråta och sa att jag var så jäkla rädd, så det var bara att hoppa rakt upp i stolen. Väl där var det extremt jobbigt, det var så vi fick reda på vårt missfall det förra försöket.
Nästan direkt såg vi den. Vår lilla bäbis. Hjärtat slog som tusan, så det var inga som helst problem att se slagen. Det var helt magiskt. Jag grät och skakade på huvudet, jag kunde inte tro det. Gulesäcken var också väl synlig, vilket läkaren sa var ett bra tecken.
Vid mätning var den lille 13,2 mm lång, vilket ska motsvara v. 7+4. Det är klockrent. Jag var livrädd att den skulle vara lite för liten, för då skulle jag oroa mig fruktansvärt över att den inte växer som den ska, men det var verkligen perfekt!!
Det hade inte kunnat gå bättre idag :'D
Så sammanfattningsvis verkar det som att mina blödningar varit helt normala och ingenting som har med barnet att göra alls. Det måste ha varit tappen eller själva slidan som blött. Det fanns inga tecken på blödning i livmodern.
Jag ska dock ändra min status i listan, kalkylatorn för BF jag använde räknade fel. Det ska stå 2/2-16 istället för 29/1 :)
Håller tummarna för att det gått lika bra för dig idag, NovemberRain och att det går fantastiskt för En PantherTant imorgon!
Men vad skönt, stort grattis!!
Jag längtar till mitt VUL den 22/6. Hoppas denna gång att få se hjärtat. Kanske ska det uppdateras i listan, vet inte... Med det nya VUL-datumet...
Annars har jag börjat må fruktansvärt illa. Har ju längtat efter att tom må illa, men detta är verkligen jobbigt. Trodde väl aldrig att jag skulle gnälla över det... men om jag får se ett hjärta på måndag, då är det värt allt...
Hoppas tiden går fort.