Anonym (Kol) skrev 2015-05-20 19:28:06 följande:
Den här tråden handlade aldrig om att banta mitt barn utan om att jag är rädd att jag gör fel. Min son vägde 3,3 när han föddes och dagarna efter förlossningen gick han ner 15 % eftersom min amning inte kom igång ordentligt. Min son skrek och skrek av hunger samtidigt som jag och hans pappa satt och försökte koppmata honom. Jag har blivit lite skadad av det och har gett mat vid minsta lilla pip från honom när han kanske istället varit bara uttråkad och inte hungrig. Jag är har varit livrädd för att han ska vara hungrig för så som det var i början önskar jag ingen. Det var fruktansvärt.
Jag blir väldigt ledsen när jag ser att folk skriver att jag vill banta mitt barn, det är det sista jag vill och det är hemskt att läsa era elaka inlägg.
Kommer inte skriva mer i den här tråden nu.
Äsch, ta inte åt dig. Klart att det inte handlar om att du vill banta ditt barn. Jag har 3 barn som alla växt upp på ersättning. Min första vägde 2900 och gick upp som en raket första 2 månaderna för att sedan inte gå upp ett gram. Och ibörjan undrade jag också om jag gav henne för mycket, om det skulle bli en jättebebis som inte kunde rulla runt. Men så blev det inte alls. Hon stannade efter några månader och har sedan varit modell mindre, så man oroas åt det håller.
2:an vägde 2700 kröp upp i vikt trots samma kost som barn nummer 1.
3:an 3500 vägde han och äter med god aptit och går upp mer i vikt än systrarna. Jag är inte alls orolig. Min 3:a var den som vände sig tidigast av alla 3, fast han kan inte sitta utan stöd utan att tippa på sidan ännu. Han kryper eller ålar inte heller. Han är snart 7 månader.
Dom är från samma mamma och pappa, uppväxta med exakt samma mat. :) Så små ska få mat när dom är hungriga. Tror att du vet bäst av alla vad ditt barn behöver. Och alla nojar. :)