• Donum

Stor 6 månaders

Jag tycker att det låter rätt mycket med både gröt, frukt och ersättning vid målen. Det sagt, så behöver det inte alls hänga ihop med hans vikt. En del barn är stora, helt enkelt. Vår 5-månaders väger 9,5 kg och lever enkom på bröstmjölk. Har fått frågan av BVC om hon får ersättning utöver bröstmjölk eftersom hon är så stor, så jag antar att ersättning och fast föda kan påverka. Bröstmjölk får de ju inte mer av än de beställer, så att säga. Men är han hungrig så ska han förstås äta. Hellre en unge som är rund än en som är mager. Då finns det att ta av om han blir sjuk och tappar matlust t ex.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Lavish skrev 2015-05-20 13:43:59 följande:

Om bebisen vill ha ersättning, varför inte ge den det? En sexmånaders ska ju precis ha börjat med mat så ersättning eller amning borde vara en del av varje måltid om barnet är hungrigt tycker jag. För en bebis är ersättning och extra fett i maten hälsosamt.

Ersättning eller bröstmjölk ska ju dessutom fortfarande vara den huvudsakliga födan vid 6 månaders ålder.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum

Å

Anonym (D) skrev 2015-05-20 16:35:58 följande:

Exakt!

Det är föräldrarnas ansvar att reglera matintaget hos ett så pass litet barn.

Hur länge menar du att barnet får bestämma själv då?
Svar på tråden Stor 6 månaders