• Anonym (Kol)

Stor 6 månaders

Hej

Min son är 6 mån, väger 11 kg och är ca 74 cm lång. Stor kille alltså.

Vårt matschema ser ut ungefär såhär

Kl 5 flaska ersättning 200 ml

Kl 8 en portion gröt, frukt och ersättning att dricka till.

Kl 11 lunch ca halv burk, frukt och ersättning

Kl 14 ersättning 200 ml

17 kvällsmat antingen gröt eller burkmat och frukt.

Kl 19-19:30 ersättning 235 ml

Sover hela natten sen. Han har alltid varit väldigt matglad (smakisar från 5 mån) och äter glatt. Äter han för mycket? Känns som att vi är ensamma med att ha ett så pass stort barn. Hans storlek påpekas alltid av alla. Han ligger på översta kurvan och följer den.

Vi har tidigare gett vatten till maten men han blir inte mätt då.

• Svar på tråden Stor 6 månaders
  • Anonym (Kol)

Han sitter utan stöd men har inte vänt sig än. Blir så orolig att han är för tung och att han inte orkar rulla

• Anonym (Kol)

Med frukt menar jag päron och plommon för magen. Vi gav vatten men då blev han hungrig igen efter nån timme. Nu står han sig i 3.

• Anonym (Kol)

Jag har försökt att öka maten men när han är hungrig så blir han hysterisk och gråter följden blir att han vägrar maten. Jag gör 100 ml ersättning till maten, inte alltid han dricker allt. Vatten har vi gett sen 2 mån tillbaka, det älskar han så inga problem där.

• Anonym (Kol)
    nozpa skrev 2015-05-19 12:58:23 följande:

Min make vägde 10,5 kilo vid 6 månader. Han "rättade till sig" efter året. Inga fel på honom. Smal som barn och normal som vuxen.

Noja inte, så små barn kan inte vara feta. Vår kille vägde nästan 9 kilo och var 72 vid 6 månaders. Han ligger också högt, men är världens gladaste lilleplutt för det. Äter också med god aptit. :) Kan inte sitta utan stöd, men rullar åt alla håll.

Tack för svar. Min sambo var också stor och är en pinne idag. Får hoppas att det är nått genetiskt.
  • Anonym (Kol)
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-19 15:39:34 följande:

Äh denna jävla vikthets. Det har dn gått för långt när man till och med ger sig på små BEBISAR!! Jösses låt ungen äta för fn.

Det är ingen jävla vikthets! Jag är orolig att jag ger för mycket och han kommer få problem med motoriken p g a det. Han är väldigt mycket större än alla andra barn i min närhet som är i samma ålder. Idiot rent ut sagt!
  • Anonym (Kol)
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-19 16:53:22 följande:

Min nu 4åring var lika stor som bebis men kan berätta för sig att när dom börjar gå(vilket han gjorde vid 11mån) så försvinner babyhullet.

skriv det då istället för att vara så otrevlig.
  • Anonym (Kol)
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-19 17:10:45 följande:

Varför? Tycker man ska inse att det inte är ok att snacka om att ev banta sin bebis,

Du borde öva din läsförståelse. Var har jag skrivit om att banta min son? Sjukt.
  • Anonym (Kol)

Den här tråden handlade aldrig om att banta mitt barn utan om att jag är rädd att jag gör fel. Min son vägde 3,3 när han föddes och dagarna efter förlossningen gick han ner 15 % eftersom min amning inte kom igång ordentligt. Min son skrek och skrek av hunger samtidigt som jag och hans pappa satt och försökte koppmata honom. Jag har blivit lite skadad av det och har gett mat vid minsta lilla pip från honom när han kanske istället varit bara uttråkad och inte hungrig. Jag är har varit livrädd för att han ska vara hungrig för så som det var i början önskar jag ingen. Det var fruktansvärt.

Jag blir väldigt ledsen när jag ser att folk skriver att jag vill banta mitt barn, det är det sista jag vill och det är hemskt att läsa era elaka inlägg.

Kommer inte skriva mer i den här tråden nu.

Svar på tråden Stor 6 månaders