• gilllire

MA i v.18 (fostret dog v.12-13). Någon med liknande upplevelse?

Jag vet hur du känner dig. 10 december 2014 kom vårt barn i toaletten hemma. Jag var då i vecka 17 och fostret hade dött runt v14 tror dom.

Fanns inga tecken alls att det var nått på tok. Jag fick bara tvär ont i magen runt kl19. Magknip tänkte jag och gick på toa men det hjälpte inte. Tog en dusch och sen toan igen och då kom det. Fick panik och skrek på sambon. Han ringde förlossningen som sa att vi kunde klippa navelsträngen så jag fick flytta mig från toaletten. De skickade en ambulans men eftersom det var en dag med mycket olyckor pga halt väglag så fick vi vänta närmare 2 timmar. När väl ambulansen kom så fick personalen plocka upp fostret ur toaletten. Inget trevligt jobb kan jag tänka mig. På sjukhuset fick de ut moderkakan och hinnor och sen fick jag ligga på förlossningen under natten. Lagom kul när man hör nyfödda skrika.

Vårt barn var faktiskt beräknad till idag den 19 maj.

Jag mådde skit ett bra tag efteråt men har hämtat mig nu och är nu gravid i v11 och får förhoppningsvis föda vårt efterlängtade barn i December ca ett år efter mitt MA.

Tillåt dig själv att må dåligt och prata med de du känner att du kan lita på.

Svar på tråden MA i v.18 (fostret dog v.12-13). Någon med liknande upplevelse?