MA i v.18 (fostret dog v.12-13). Någon med liknande upplevelse?
Livet känns så sjukt jobbigt just nu, jag vet inte hur jag ska orka gå vidare...idag har jag gråtit hela dagen, nu är jag helt utmattad av all gråt. Känns så hemskt sorgligt! att det skulle bli så här.
Vet inte hur jag ska orka klara av något alls. Äldsta sonen har vart hos kompisar de två senaste dagarna och yngstaorna med Mommo den dagen det hände (i fredags). De sov över där och kom hem igår. Har knappt orkat med dem sen dess. Knappt orkat med mig själv heller. Eller min sambo.
Usch! Allt känns så orättvist och hemskt. Jag som verkligen kände att jag kunde slappna av efter ultraljudet i v.12+ men det hade skett strax efter det. Fostret hade dött i v.12-13 sa läkaren.
Förstår inte hur det kunde bli så här. Jag som har längtat så mkt!!! och mått så jävla dåligt (illamående&huvudvärk).
Fick ont i magen på torsdag kväll, sammandragningar som gjorde ont och kom och gick, intalade mig att det var stress och gick och vilade på soffan. Efter någon timme blev det bättre och jag sov gott hela natten. På morgonen var jag på toa och jag såg en väldigt ljus ljus brun flytning på pappret men tänkte att det säkert inte var något, och att jag snart skulle få se min baby sparka runt där inne och få ta hem ett foto. Sen åkte vi till sjukhuset (tar ca 2,5h) äldsta sonen var med då vi hade planerat in en massa annat trevligt! Shopping och restaurang besök mm. Jag längtade efter att få gå ut och inhandla babyn's första outfit.
Men när vi kom till sjukhuset gick jag på toa, hård i magen så tog ett tag, kändes som att något tröck mot mellangården (ursäkta detaljer) och när jag torkade var det blodslem på pappret. Gick till kafét där de andra väntade, berättade till sambon. Sen när vi började gå mot ultraljuds avdelningen så kände jag hur det började rinna, det var blod. Det kommer massor!!! Vi gick och berättade läget på ul och de kallade in två läkare så de+en sköterska gjorde en gyn undersökning, då såg de hinnsäcken och att livmodertappen öppnat sig. Jag tänkte att de kan nog fixa det här, sy ihop tappen och ge mig nå tabletter så att det stoppar det hela. Men när de sen kollade med ultraljud var barnet dött. Hade dött mellan v.12 och 13. Fruktansvärt!!! De körde mig i rullstol till avdelningen och jag fick ett litet rum. På vägen till mitt rum hörde jag en nyfödd baby gråta och då brast det! Jag bröt ihop och grät!!! Sonen satt ännu kvar i gamla väntrummet (på andra avdelningen och väntade) och Sambon var med mig en liten stund innan han gick till vår son. Sen kom sambon till mig och var en stund men jag bad honom gå till sonen och fara med honom och shoppa. Hade så ont och fick varken äta el.dricka (ifall de skulle behöva skrapa) så de gav mig dropp. Sen gav de även tabletter för att sätta igång och morfin för att dämpa smärtan, det var skönt! för det gjorde det hela lite lättare att ta sig igenom både fysiskt och psykiskt. Jag födde ut fostret i hinnsäcken. Såg det lilla barnet där i. Min sambo kom också och tittade. Sen tog de bort allt och bytte blodlakanen, så sen kom både sonen och sambon in till rummet. Jag var yr! länge. Blodtrycket sjönk också till 97/39. Sen gjorde en läkare gynundersökning och konstaterade att allt var ute, allt såg fint ut. Personalen var fantastiska! både praktiskt och psykiskt, det betyder så mkt! i dessa situationer.
Jag mår bara så jävla dåligt just nu, vet inte hur jag ska kunna fortsätta vidare. Allt känns som ett evigt mörker fast ändå skiner vålsolen där ute. Jag vill inte leva längre, så känns det nu. Jag vill lämna min sambo också och bara isolera mig. Jag vet inte hur jag ska orka med mina universitets studier och med arbetsintervjun som jag blivit antagen till (det arbete jag så länge viljat ha). Nu känns det som att allt blir förstört för att jag helt enkelt inte orkar. Hela mitt liv har rasat samman. Jag vet inte ens om jag orkar försöka bli gravid igen...de andra gångerna har jag alltid viljat det direkt efteråt trots stor sorg.
Jag har haft missfall i v.8 och v.7 tidigare och ett MA i v.13, då hade fostret dött i v.11 men jag blev skrapad då.
Denna gång hade jag ju kommit NÄSTAN halvvägs, trodde jag. Så mentalt hade vi ju det!!
Dessutom blev det så mycket mer påtagligt när jag fick föda ut fostret, sån hemsk upplevelse. Hur ska jag lyckas ta mig tillbaka?????????????????????