MA i v.18 (fostret dog v.12-13). Någon med liknande upplevelse?
Vad hemskt, är så otroligt ledsen över att du behövt genomgå det där! Finns egentligen ingenting man kan säga för att få dig att må bättre i en sån situation, förstår att allt känns jävligt pissat just nu. Du har haft en otrolig otur, men försök tänka på att missfall oftast sker av att barnet inte är livsdugligt och att den förmodligen hade fötts med diverse svårigheter. Det är din kropps uppgift att upptäcka om ett foster inte utvecklats rätt och isåfall stöta ut det. Jag vet att det inte är mycket till tröst, men ge inte upp! Ni kommer få er en jätte söt och sprallig litet barn till slut och allt kommer att vara värt det.
Jag går just nu igenom ett utomkvedshavandeskap. När jag gick på ultraljudet så var min livmoder tom, efter många undersökningar och blodprover hittades graviditeten i min äggledare. Då visste vi med säkerhet att denna graviditet inte kommer att överleva. Och jag fick faktiskt gå runt och vänta på att ett "missfall" skulle ske. Det var en vidrig känsla, att veta att jag skulle blöda ut det, men att inte veta vart eller när. Att behöva gå runt och vara samt känna sig gravid och ändå inte få en liten bebis i slutet var bara elakt. (hormonerna var ju som de skulle och min kropp trodde att den fortfarande var gravid, hade symptom och allt). Nu är det massa kontroller på sjukhuset för att mäta mina graviditetshormoner för att hålla koll på när allt är ute.
Det är alltid jobbigt att förlora något som redan är så otroligt älskat. Men försök finna styrka i din man och kom ihåg att han förmodligen också känner sig lite trasig inombords nu. Finn styrka i dina barn som älskar dig över allt annat, försök att se all den kärlek du har runt omkring dig, men tillåt dig även att sörja ordentligt. Det är inte en lätt sak det du gick igenom. Och du behöver inte skaka av dig det och återuppta ditt liv som om inget har hänt.
Jag hoppas verkligen att du mår bättre snart och att ni vågar er på att försöka igen.