Fool skrev 2015-05-20 22:46:02 följande:
Ok, vad är då den prostituerades situation?
Om en kvinna som frivilligt prostituerar sig för att dryga ut kassan eller ha en dyrare livsstil än vad hon annars har råd med har sex med en en handikappad man som köper sex av henne i brist på andra val. Vad är mest patetiskt?
Är det patetiskt öht? Båda har frivillig sex men av olika anledningar, han för sexet skull hon för pengarnas skull.
Sen håller jag helt och hållet med om att prostitution har en mörk baksida med, trafficking, tvång, hallikar, missbruk, alldeles för unga tjejer, etc, och alla torskar är inte handikappade, men jag vill även få fram att all prostitution inte alltid består av den klassiska bilden av den stackars kvinnan som tvingas sälja sin kropp av onda män. Jag tror en ganska stor andel prostituerade är helt "vanliga" tjejer som många ggr säljer sin kropp i sin egen bostad eller åker till sina kunder och har en fast klientel.
Sen har vi en annan slags "prostitution" där kvinnor fläker ut sig på webkamera mot betalning, eller sexlinjer på telefon, etc...prostitution är nog mycket komplexare än bara rumänska tjejer som tvingas gå på malmskillnadsgatan.
När Tyska bordeller har 80% är medborgare i landet som valt detta istället för andra arbeten som har tillgång till socialförsäkringssystemet, har arbetsvillkor som om de jobbade på en vanlig arbetsplats och gör detta av fri vilja så kan jag köpa att det är självvalt men eftersom det istället är 80% av de som arbetar på dessa bordeller är kvinnor som kommer från de fattigaste delarna i Europa och från Afrika så förstår normalt fungerande människor att det inte är ett val de gjort utan antingen tvingats av andra eller tvingats för att kunna överleva och för att föda sina barn de har i hemländerna. Vilka väljer att frivilligt lämna sina barn för månader i sträck om det inte gäller ren överlevnad.