Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Har ljugit en del för min kille

BengtH skrev 2015-05-17 10:34:57 följande:
    Var det TS själv eller pojkvännen som började diskussionen om sexhistoriken?
    Om pojkvännen började prata om det, hur uppstod hans nyfikenhet? 

Hade pojkvännen börjat fråga på samma sätt om TS hade varit normalerfaren dvs bara haft 3-4 sexpartners innan ?

Jag tror definitivt att hans misstänksamhet väckts av en anledning, dvs. han har känt på sig att TS har haft ett sexliv utöver det vanliga utan att hon har berättat något om det, kanske har det med hennes beteende, utseende att göra ?

När jag träffar en sommarvikarie på jobbet, kan jag direkt märka om hon är student eller inte och då frågar jag vad hon läser för utbildning.

Om vikarien är tatuterad, piercad, överviktig, har fattigt ordförråd osv. antar jag att hon inte studerar och därför frågar jag inte heller om det.
    Hur speglar utseende ens sexliv?
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-17 10:59:51 följande:
    Om personen är normalsexuell, så uppstår aldrig några misstankar. Om den nya partnern uppvisar ett beteende utöver det vanliga dvs. hon är överdrivet flirtig, har stort bekräftelsebehov, ubersminkad, har udda böjelser i sängen då börjar många män att grubbla.

Antagligen har TS pojkvän känt på sig att något inte stått rätt till. Varför var TS ihop med dessa skumma killar ? Det måste ha något med hennes personlighet att göra. Hon har möjligen dåligt omdöme, låg självkänsla, lättpåverkad osv. 

Sen finns det naturligtvis undantag. Präktiga människor som verkar högst normala, men egentligen har ett mörkt förflutet. Ta bara den folkkäre allsångsledaren Bosse Larsson, vem skulle ha trott att han har varit med prostituerade, tills han själv berättade om det ?
    Vad är normalsexuell?
    Vad är udda böjelser?
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-17 11:24:10 följande:
    Gangbang, trekant, otrohet är definitivt inte normalsexuellt för de flesta. Den genomsnittlige svenske mannen tolererar att hans blivande fru/sambo har haft några sexpartners innan honom, men som många trådar här på forumet berättat om, så börjar det bli problem om han får reda på att hon har tagit ut svängarna alltför mycket.

På samma sätt så reagerar de flesta tjejer på om deras kille berättar att han har haft sex med prostituerade. 

Sen finns det naturligtvis undantag. Det finns nog tjejer som skulle kunna tänka sig att gifta sig med Rocco Siffredi, men genomsnittet gillar partners med lagom sexhistorik, detta ger statistiken svar på.
    Den genomsnittlige svenske mannen träffar sin blivande fru/sambo när de är kring 27-28 år och vet att att båda två haft ett sexliv innan de träffas.
    Otrohet är inte någon form av sexualitet.

Att köpa sex är bara patetiskt.
    Gangban och trekanter är det få som sysslar med ungefär lika många som de som går till prostituerade dvs 6-7 %.

Vilken statistik ger svar på hur den genomsnittlige mannen i ålder där de träffar sin blivande livspartner ser på de erfarenheter dessa haft de senaste 10-15 åren?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Ja vad ska man säga?) skrev 2015-05-17 11:31:03 följande:
    Det GÖR det ju. I alla fall om det är HELA det mönstret. Möjligen kan någon som stämmer in på det läsa till ssk eller fsk, men absolut inte jurist, läkare eller civ ing.
    Jag känner massor av jurister, läkare och ingenjörer som är tatuerade ingenjörer tycker jag är tråkiga att umgås med så de har jag valt bort.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Ja vad ska man säga?) skrev 2015-05-17 12:14:47 följande:
    Men exakt. Det finns ju något slags "normalnivå" i varje kultur, även om vissa här inte vill låtsas om det. Jag skulle också säga, att Medelsvensson accepterar att hans flickvän, om han träffar henne när hon är 27, har haft två eller högst tre killar innan honom. Men i så fall som förhållanden. Inte som tillfälliga förbindelser. Och absolut inte gruppsex, SM eller annat konstigt.

Men för vissa grupper är det absolut jungfrulighet som gäller. Detta är vanligt bland troende män - både frikyrkligt kristna och en del i SvK, judar (särskilt ortodoxa) och muslimer (de flesta muslimer vad jag har förstått - även de som accepterar våra svenska normer hos andra, vill inte själva ha en "skämd brud").

När det gäller lesbiska erfarenheter verkar det som om män kan tänka på två sätt. Antingen att det är harmlöst eftersom det var en annan kvinna, och till och med lite tändande att tänka på. Eller så är de emot homosexualitet i alla former, och då blir det en dealbreaker. (Kvinnor brukar normalt tycka att det är äckligt att få reda på att deras man varit med en annan man, även om de accepterar homosexualitet hos andra - som de inte har relationer till.)
    Var har du den bekräftande statistiken som säger att 27-åriga män anser att den kvinna de tänker sig en relation med ska ha haft högst 2-3 partners?
    De flesta kvinnor och män har 4-7 sexpartners under sin livstid så det är den utgångspunkten man ska ha när man inleder en relation och då behöver det inte bli några förhör om tidigare sexliv dessutom är det faktiskt många som inte direkt vill tala om sina tidigare relationer eftersom det för många var mer eller mindre traumatiskt när relationen tog slut.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Ja vad ska man säga?) skrev 2015-05-17 12:38:33 följande:
    Nej, men det är oärligt att ljuga. Säger du "det berättar jag inte" så är du inte oärlig. För då vet din partner att det kan finnas något i din historia som han inte vill se hos sin hustru och sina barns mor, och då har han valet att göra slut. Säger du däremot "jag har bara legat med en man före dig" fast du legat med 15, så tar du ifrån honom rätten att göra ett informerat val.
    Du har inte greppat att vad en människa gjorde sexuellt mellan 16-27 år inte är speciellt relevant när man ingår en tänkt livslång relation vilket en relation är när man tänker sig att bilda familj. Människor förändras och det som man gjorde vid 20 år är inte det man vill göra vid 30 år såvida man emotionellt aldrig mognat och utvecklats.
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-17 21:57:24 följande:
    Vi lever i ett fritt land. Man har rätt att välja sin partner. Någon vill bara vara ihop med en oskuld, nån annan tolererar inte att partnern har haft gruppsex. Varsågod och välj !

Problemet är bara att det är mycket svårt att hitta en passande partner, det ska finnas personkemi, bra egenskaper, ordnad ekonomi och sen även passande sexuell historik. Det blir ofta så att man upptäcker brister en bit in i förhållandet, är det värt att pojkvännen bryter med TS pga att hon har haft gangbang ? Han får göra en avvägning. Det beror också på hennes beteende i övrigt. Är hon pålitlig, snäll, omtänksam, ärlig ? eller kommer hon att ljuga, vara otrogen och snabbt tröttna på honom?

TS har tydligt visat att hon gärna underhåller viktig information om sitt tidigare sexliv, pojkvännen har tydligt frågat om hennes antal sexpartners och hon har angivit en felaktig siffra. Är TS kapabel att ljuga om andra saker också ? Antagligen tar hon till nödlögner för att slippa undan svåra situationer.
    Du förstår att man kan ha haft många partners samtidigt som man aldrig varit otrogen mot en enda partner?
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-17 22:18:12 följande:
    Jag tror inte att TS litar på sin pojkvän, hade hon gjort det hade hon kanske berättat om sin gangbang-erfarenhet. Nödlögner räddar situationen för stunden, men i det långa loppet riskerar ett förhållande utan ärlighet att bli komplicerat.

Det yttersta beviset på att gangbang är en udda avvikelse är att TS inte vill berätta om det, samma sak med män som tiger om att de varit på bordell.

En tjej som haft gangbang och dubbelmacka träffar sin drömkille, en skötsam ansvarsfull man som passar för att bilda familj med. Mycket bättre än busarna som tog för sig av henne under gruppsexet. Då uppstår genast ett dilemma, drömkillen kan ha synpunkter på hennes förflutna. Vad ska hon göra ? Berätta sanningen och ev. riskera ett nej eller ljuga  ?   Om hon ljuger och sanningen kommer fram när de redan är gifta, fått barn och bor i villa, kan mannen ta väldigt illa upp, men han orkar kanske inte skilja sig för en sådan sak. Om hon är ärlig från första början, så har de inte hunnit binda upp sig och mannen känner att han inte har så mycket att förlora på att lämna. Samma sak om det gäller en man som varit med många prostituerade, jag rekommenderar honom att ljuga/inte berätta om det, för få kvinnor tilltalas av dylika män.
    Bland den lilla procent som går till prostituerade så är i princip alla värdelösa på sex så det är få kvinnor som binder upp sig med någon som är dåliga i sängen.
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-18 08:50:14 följande:
    Det är tydligt att även du som sexuellt liberal har tydliga gränser för vad du tycker är tillåtet. Varför skulle du inte gilla om din karl hade varit på bordell med polarna i samband med affärsresan ? Det är väl patetiskt att börja böla över att ens partner testat på lite olika grejer ?  Att han har haft samlag med kondom med en tjej han inte känner på bordellen är mycket värre än att han gökat med 10-tjejbekanta  på en enda kväll ?

Du reagerar i likhet med många andra kvinnor hårt på prostitution, men gruppsex är ok ?  Kvinnor gillar inte att männen får en genväg till sex. Prostitutionen är ett stort hot mot det svenska matriarkatet, därför den innebär att även osäkra, socialt inkompetenta killar får ligga, vilket leder till att kvinnorna tappar sin sexuella makt i samhället, dvs männen slipper att vara inställsamma, ligga i, uppvakta och bli nobbade.

Det är fullt lagligt att åka till Danmark/Tyskland och ligga med horor. Det ordnar man på en långhelg. Inte för att jag har gjort det eller någonsin vill det, men jag tycker synd om alla osäkra ensamma män som aldrig får ligga, det måste finnas en möjlighet för dem också.
    Kvinnor bryr sig inte det minsta om att  osäkra socialt inkompetenta män får ligga mot betalning eftersom de inte märks.
    Finns de som tror att kvinnor skulle kasta sig över dessa män om de visste att dessa män kunde ha sex i kvartersbordellen precis som om de skulle bli mer intressanta för att de köpte sex.
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-18 18:52:53 följande:
    Jag tycker att de osäkra socialt inkompetenta männen också ska få en chans att pröva på sex. Mot betalning  kan de lära sig hur man har samlag, så kanske de klarar sig bättre om de mot all förmodan får ligga "på riktigt" nån gång i framtiden.

En 35 årig  nervös oskuld som aldrig har rört en kvinna är dömd till ett liv utan sex om han följer den svenska lagstiftningen. Ytterst liten möjlighet att en kvinna bryr sig om att lära upp honom gratis om han ens aldrig kommer i närheten av kvinnor pga sin blyghet än mindre att han vågar göra några närmanden pga att han blir rädd att hans tafatthet kommer att avslöja att han är en oskuld sin höga ålder till trots. 
    Det där är rena fantasier eftersom det är de män som är dels sexmissbrukare och dels medelålders män som har både fru och familj som går till prostituerade.
    Du tror väl inte på fullt allvar att nervösa oskulder får lära sig hur man har sex genom att betala för en halvtimmes sex med en prostituerad?
    Du tror att sex behöver läras ut?

Ingen vuxen man eller kvinna är intresserade av tafatta, osäkra osociala vuxna människor och de blir knappast säkrare för att de köpt sex.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille