Inlägg från: Anonym (Förtydliga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förtydliga)

Skola skippar läxor

lebowski skrev 2015-05-16 08:47:25 följande:

Märkligt många ologiska kommentarer som följer på ett enkelt ifrågasättande. Märks att det sitter lärare på andra sidan tangentborden som i sin iver försöker försvara det lilla förtroende som finns kvar för både läraryrket och institutionerna.

Jag säger det igen: skolans strävan efter det jämlika är en tankevurpa när de vägrar ge läxor för att istället falla till korta för engagerade föräldrar som vill att sina barn springer och viftar med högre årskursers matteböcker ...

Menar du att det krävs att en engagerad förälder frågar efter en mer avancerad bok för att barnet ska få det? De som inte frågar efter det får inte mer avancerade böcker även om de behöver det?
  • Anonym (Förtydliga)
    lebowski skrev 2015-05-16 12:09:17 följande:

Har du barn överhuvudtaget eller är du bara en nykläckt lärarstudent?

Haha..

Varken det ena eller andra. Jag ville bara i likhet med många andra i tråden få ett förtydligande av vad du menar är problemet.
  • Anonym (Förtydliga)
    lebowski skrev 2015-05-17 09:27:45 följande:

Anledning att jag frågade är den progressiva syn du har på barnens inflytande och egna engagemang i skolarbetet.

Intressant förmåga att läsa mellan raderna. Jag har inte uttryckt någon åsikt åt något håll i denna tråden. Jag ville bara få förtydligat vad du ansåg problemet var. Jag ville alltså förstå. Jag förstod det nämligen inte av dina tidigare inlägg. Det var en fråga helt enkelt.
Svar på tråden Skola skippar läxor