• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Mentat
    KillBill skrev 2024-02-18 11:14:23 följande:
    Jag tycker inte att det var bra att Magdalena Andersson tog upp Demagogen Henrik Jönsson i SVD intervjun (politiker bör inte debattera enskilda opinionsbildare och journalister). Det är också onödigt att ge demagogen Henrik Jönsson mer uppmärksamhet. Det är dock inte sant att hon insinuerade att han var en del av en rysk påverkanskampanj. Däremot har Henrik Jönsson själv pekat ut andra opinionsbildare för att vara del av ryska påverkanskampanjer. 

Så länge som högern fortsätter att ljuga vinner man inga trovärdighets poäng..
    Fast det säger ju HJ inte. Han påpekar att bl.a. Gazprom har mutat sig till inflytande i olika europeiska länder, t.ex. Belgien, men det behövs inte i Sverige så länge det finns aktivister som på ideologiska grunder är beredda att äventyra Europas planerbara energisystem.

Jag vet inte om du har fått bilden med dess text från någon annan, jag förutsätter det, men den som vill gå till källan kan själv se HJ:s video på 
    ">PUTINS VÄRLD ? Hur klimatrörelsen gav Ryssland makten (youtube.com)

• Padirac
    Mentat skrev 2024-02-18 19:51:12 följande:
    Fast det säger ju HJ inte. Han påpekar att bl.a. Gazprom har mutat sig till inflytande i olika europeiska länder, t.ex. Belgien, men det behövs inte i Sverige så länge det finns aktivister som på ideologiska grunder är beredda att äventyra Europas planerbara energisystem.

Jag vet inte om du har fått bilden med dess text från någon annan, jag förutsätter det, men den som vill gå till källan kan själv se HJ:s video på 

Tror Jönsson att klimataktivisterna är för rysk fossil olja och gas ...

Då är Jönsson dummare än jag trodde , dummare än då han pratade om hur långa vingbladen var på vindkraftverken.

Det är inte klimataktivisterna som ställer fossil energi mot kärnkraft, det är klimatförnekare som försöker påstå det och göra det. 

Jönsson är däremot en av många som arbetar för att ställa grupper mot varandra. Det är extremt enkelspårig och fördummande argument Jönsson lägger fram, ofta är de varken relevanta eller sakliga. Jönsson är en demagog som eldar på fördumningen hos sin följarskara.  De klarar ens av att förklara eller lägga fram vilka 'argument' Jönsson lyfter fram och vad han bygger dem på. 
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-02-18 20:50:44 följande:
    Tror Jönsson att klimataktivisterna är för rysk fossil olja och gas ...

Då är Jönsson dummare än jag trodde , dummare än då han pratade om hur långa vingbladen var på vindkraftverken.

Det är inte klimataktivisterna som ställer fossil energi mot kärnkraft, det är klimatförnekare som försöker påstå det och göra det. 

Jönsson är däremot en av många som arbetar för att ställa grupper mot varandra. Det är extremt enkelspårig och fördummande argument Jönsson lägger fram, ofta är de varken relevanta eller sakliga. Jönsson är en demagog som eldar på fördumningen hos sin följarskara.  De klarar ens av att förklara eller lägga fram vilka 'argument' Jönsson lyfter fram och vad han bygger dem på. 
    Det har varit såhär ett bra tag nu men det som jag förmodar ska vara en emoji kommer inte fram ordentligt, vare sig i Brave, Safari eller i Chrome:

"I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • KillBill
    Mentat skrev 2024-02-18 19:51:12 följande:

Bilden är hämtad från videon som du länkar till och du kan inte snacka bort Jönssons tydliga insinuationer om andra opinionsbildares koppling till Kreml (insinuationer som helt uppenbart saknat grund).
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Mentat

Jag får ett mycket starkt intryck av att varken KillBill eller Padirac har brytt sig om att titta på videon. Bilden kanske sprids som ett "meme" på vänsteridelogiska sidor? Jag går dock till källan.

• KillBill
    Mentat skrev 2024-02-18 21:49:45 följande:

Jag får ett mycket starkt intryck av att varken KillBill eller Padirac har brytt sig om att titta på videon. Bilden kanske sprids som ett "meme" på vänsteridelogiska sidor? Jag går dock till källan.

Ge dig. Jag har sett videon. Bilden är ett klipp från videon.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Mentat
    KillBill skrev 2024-02-19 08:41:30 följande:
    Ge dig. Jag har sett videon. Bilden är ett klipp från videon.
    Jag har aldrig ifrågasatt att bilden är tagen ur videon. Det jag skrev om i inlägg #8954 var sammanhanget, vilket man inte får ur en enstaka bild.

Det är ju trevligt om du ser HJ:s videor i alla fall, fortsätt gärna med det!
  • klyban
    Digestive skrev 2024-02-18 19:34:35 följande:
    Det var ett relativt nytt tillmäle som du levererar. För att svara på din fråga så gör jag ingen skillnad på när du misstänkliggör mig eller när Henrik Jönsson misstänkliggör någon annan. Har dock inget klart minne i vilket kontext som vederbörande tog upp dessa två opinionsbildare eller hur det gjordes.

Ok, så det är enbart kritiken riktad mot S och Magdalena Andersson som motiverar Tobias Baudins utspel om lagändringar?

Intressant, huvudfrågan försöker du inte ens börja svara på ens alls.

Det betyder att vi alla förstår du är svårt besvärad av frågan och den skillnaden på en fråga och en beskyllning och där Jönsson står för beskyllningar.

Är det agendan som gör att du inte vill se det, och varför försökte du inte ens svara för?
    För det berättar en sak och att du vet att användaren hade rätt, men hoppades prata om annat skulle göra så frågan försvann.

Digestive skrev 2024-02-18 21:07:45 följande:
    Det har varit såhär ett bra tag nu men det som jag förmodar ska vara en emoji kommer inte fram ordentligt, vare sig i Brave, Safari eller i Chrome:

Och så följer du upp med detta, är det inte bara enklare att fly helt och hållet eller såga att du hade fel?

För detta cementerar det för oss alla att du vet vem som har fel här och då faan är det inte maggan.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-19 13:08:38 följande:

Intressant, huvudfrågan försöker du inte ens börja svara på ens alls.

Det betyder att vi alla förstår du är svårt besvärad av frågan och den skillnaden på en fråga och en beskyllning och där Jönsson står för beskyllningar.

Är det agendan som gör att du inte vill se det, och varför försökte du inte ens svara för?
    För det berättar en sak och att du vet att användaren hade rätt, men hoppades prata om annat skulle göra så frågan försvann.

Digestive skrev 2024-02-18 21:07:45 följande:

Och så följer du upp med detta, är det inte bara enklare att fly helt och hållet eller såga att du hade fel?

För detta cementerar det för oss alla att du vet vem som har fel här och då faan är det inte maggan.

Jo, visst fAaN är det MaGgAn som gjort fel.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • klyban
    Digestive skrev 2024-02-19 13:27:29 följande:
    Jo, visst fAaN är det MaGgAn som gjort fel.

Detta bekräftar att du inte vill veta av frågan, då den berättar att Maggan ställer en fråga jönsson påstår.

Och man inser IGEN att det blir pinsamt för dig och när den sakliga skillnaden mellan de två berättar en frågar en påstår, men att det förstå ses som ett påstående av maggan.

Tack för du bekräftar detta genom tystnad.
    Och ska du svara, ja, då har du användaren ovan som fortfarande väntar på svar.(Det är lugnt, jag och vi alla vet att du kommer fly frågan.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?