Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Att sitta och bete sig som en bimbo i direktsändning är att ge kvinnoföraktarna vatten på sin kvarn.
Att du väljer att kritisera kvinnan och inte den som manipulerat bilden på kvinnan är skamligt.
Att sitta och bete sig som en bimbo i direktsändning är att ge kvinnoföraktarna vatten på sin kvarn.
Du förstår tydligen inte.
Sverige ligger långt under EU snittet när det gäller antalet poliser i förhållande till storlek på befolkningen.
Varför tycker du att Sverige ska en liten poliskår? Tycker du inte att det är viktigt att lag och ordning efterlevs?
Nej, jag har tyvärr inte haft anledning säga att brottsligheten minskar.
Sveriges nya samhällsutveckling medför tyvärr ökad brottslighet, ökad kriminalitet.
Jag hade önskat att Sveriges politiker i stället hade jobbat för en annan samhällsutveckling.
Jag hurrar inte för ökad kriminalitet, ökat antal poliser och vakter, ökade kostnader för fängelser och rättssystemet, så som S verkar göra och som vissa vänsterskribenter här hurrar för.
Brottsligheten per capita minskar men eftersom befolkningen ökar så kan ändå antal brottsfall öka. Därför måste poliskåren ökas i samma grad som befolkningsökningen.
Rätt konstigt faktiskt att vissa inte förstår ett så enkelt resonemang.
Hmm, mer än fem år sen Suffering startade den här tråden med frågeställningen "Hur lågt S kan sjunka".
Enligt Sifo var stödet i opinionen då 25,9 procent för S medan det idag ligger på 26,4. Om den minskningstakten håller i sig så ökar stödet för S med 10 procentenheter per sekel och sisådär 2700 någon gång uppnår partiet 100 procent.
Tidigare i den här tråden har ju forumets fråmsta matematiker modell SD-krämare argumenterat för att ett parti kan få mer är 100 procent av rösterna, så på 3000-talet kommer S att ha fler röster än det finns väljare.
Ja, under förutsättning att matematiken blev till ett mysterium för SD-krämarna någon gång under mellanstadietiden i grundskolan
Visa statistik på att vi har en kraftigt ökad kriminalitet per capita så fortsätter vi diskussionen därifrån (sexualbrotten har öka men detta är bla en konsekvens av ny och tuffare lagstiftning). När du ändå är igång så kan du passa på att redovisa hur antalet väktare per capita har utvecklats de senaste åren..
Polisen tar ju inte emot så många anmälningar längre så den statistik som hen hittar lär inte vara relevant.
Förr anmälde man varenda cykelstöld.
Egna upplevelser.
1. Inbrott i bil. Polisen tyckte jag kunde strunta i anmälan eftersom jag inte hade stöldförsäkring. Jag stod på mig för att alla ord brott ska anmälas.
2. Person som kastade stora stenar efter förbipasserande. Bland annat en barnvagn. Ingen blev skadad men polisen kom inte ens till platsen trots flertalet personer som ringde 112.
Tråkigt att du insinuerar att jag förskingrar.
Du ska nog inte vara så säker.. Enligt förtroendebarometern som mätt svenskarnas förtroende för olika institutioner i många år så finns det ingen annan myndighet svenska folket har så högt förtroende för som just polisen.