Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Så här skrev jag i mitt inlägg:
"Väljare som går till partier som Nyans eller SD lockas av reaktionära och konservativa idéer dvs motsatsen till det som Socialdemokraterna står för. Detta hade du känt till om du varit påläst"
Det var en kommentar till signaturen som påstod att folk i utanförskapsområden drogs till S för att de attraherades av S politik. Exemplet med Nyans visar ju på något annat och sannolikt handlar det faktum att många i Rosengård tidigare röstade på S om att partier som är representerade i ett utanförskapsområde område lyckas bättre än andra.
Detta har SD insett och det är därför de låter partiledaren prata arabiska. Det skulle inte förvåna mig om även M, KD och L kommer försöka vara mer synliga i Rosengård nästa val.
www.expressen.se/nyheter/maktskifte-i-botkyrka-efter-s-kaoset/
Maktskifte i Botkyrka efter S-kaoset
På måndagen stod det klart att de nio S-vildarna, som kallar sig för Oberoende socialdemokrater, anslutit sig till en Moderatledd koalition där det lokala Tullingepartiet, Kristdemokraterna och Centerpartiet också ingår, och fått makten i Botkyrka.
Det innebär att Socialdemokraternas 29 år långa maktinnehav är över.
Komikern Claes Eriksson (som jag vill minnas är liberal) skämtar om en högerorienterad tankesmedja på ett väldigt träffsäkert sätt.
Hmm...
omni.se/tidigare-s-topp-om-utspel-det-later-javligt-ruskigt/a/wAoxO4
Tidigare S-topp om utspel: "Det låter jävligt ruskigt"
Fastators grundare Joachim Kuylenstierna hörs i en polisavlyssning från 2009 beskriva hur man kan värva politiker till bolagsstyrelser för att komma undan med penningtvätt, skriver Aftonbladet.
- Det låter jävligt ruskigt, säger Fastators styrelseordförande Björn Rosengren, tidigare näringsmininster för Socialdemokraterna.
Hmm...
Fastators grundare Joachim Kuylenstierna hörs i en polisavlyssning från 2009 beskriva hur man kan värva politiker till bolagsstyrelser för att komma undan med penningtvätt, skriver Aftonbladet.
- Det låter jävligt ruskigt, säger Fastators styrelseordförande Björn Rosengren, tidigare näringsmininster för Socialdemokraterna.
Hahaha, nu vet vi att allt ska pinnas på partier även om de inte synts till på evigheter.
Detta verkar viktigt för dig med agenda.
Eller gick du på rubriken?
Detta är ett EXTREMT SJUKLIGT intressant inlägg du skriver och där S ska lastas för såna som inte ens är där.
Men bra, nu vet vi de nya spelreglerna.
Vad var ens det politiska toppjobbet inom S???
Hmm...
Såssarna i Mordor säger ja till att arrangera OS.
Då hoppas jag att vi som inte tillhör såssesekten i Mordor slipper vara med och betala för deras lekstuga.