Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Ja, man kan ju inte få allt man önskar, så det blir till att ta det onda med det goda. I mitt fall V och MP som trots allt är ganska harmlösa om än fungerande som bromsklossar för reella miljöförbättringar. Kanske det blir C i valet för mig eller en blank röst, för S kan jag inte gärna rösta på så länge Löfven sitter kvar.
Och du får SD och KD med i ett tilltänkt regeringsunderlag. Själv föredrar jag kolera framför pest, kolera är rätt harmlöst om det behandlas med vätskeersättning.
www.expressen.se/nyheter/byn-som-s-glomde-nar-man-behovde-sa--fick-man-ingen-hjalp/
Byn som S glömde: "När man behövde så fick man ingen hjälp"
Övergivna platser där själva byggstenarna i samhället har eroderat - där finns växtkraft för populism.
I den röda bruksorten Fredriksberg, långt ut på finnmarken i Dalarna, fick folk till sist nog av de ständiga sveken och gjorde uppror mot socialdemokratin som övergivit dem. Kommunisten Kalle blev ett iskallt finger rakt upp i ansiktet på makten i rådhuset. Det här är historien om hur socialdemokraterna helt glömde sina viktigaste väljare.
www.expressen.se/nyheter/byn-som-s-glomde-nar-man-behovde-sa--fick-man-ingen-hjalp/
Byn som S glömde: "När man behövde så fick man ingen hjälp"
Övergivna platser där själva byggstenarna i samhället har eroderat - där finns växtkraft för populism.
I den röda bruksorten Fredriksberg, långt ut på finnmarken i Dalarna, fick folk till sist nog av de ständiga sveken och gjorde uppror mot socialdemokratin som övergivit dem. Kommunisten Kalle blev ett iskallt finger rakt upp i ansiktet på makten i rådhuset. Det här är historien om hur socialdemokraterna helt glömde sina viktigaste väljare.
Intressant reportage. Inte blev det väl bättre av att man efter valet 2018 kom överens med M, L och KD om att "samregera" kommunen.
Att vissa kommuner, i synnerhet M-märkta sådana, har satt i system att "exportera" bidragstagare man vill bli av med till orter som Fredriksberg är ju också ett välkänt fenomen.