KillBill skrev 2020-12-27 13:19:25 följande:
Ofräscht att du trivialiserar sexuella övergrepp mot kvinnor.
Det är självklart mer omdömeslöst att utsätta en kvinna för ett sexuellt övergrepp än att bo under samma tak som en dömd brottsling (ej politiker) som avtjänat sitt straff.
Fakta är att SD toppen står åtalad för sexuellt övergrepp medan den f.d.C toppen inte är eller har varit misstänkt för något brott.
Trivialiserandet av våld och sexövergepp brukar komma från dina kretsar och inte mina. Jag förespråkar hårdare straff för dessa brott. Om aset till SD-parlamentariker befinns skyldig så förespråkar jag lagens hårdaste straff. Men du frågade aldrig vad jag tyckte om brottet som sådant. Ställer man det i relation till 22 grova barnvåldtäkter så tycker jag nog det senare har ett större straffvärde.
Jag har inga problem med att fördöma aset i SD. Samtidigt kan jag skilja på enstaka dåliga uppträdanden (Anders Borg är ju ett annat exempel på det) och kontinuerligt vidriga beslut. Federleys har ju haft chansen varje dag att rätta till sitt dåliga beslut. Lööf hade chansen varje dag att sparka Federley. Men ingen av dem gjorde det rätta. I min bok är det mycket värrre att efter noggrant övervägande fatta pedofilvänliga beslut, än att fatta ett enskilt dåligt beslut.
Tro nu inte att att jag försvarar SD-politikern, för denne dåre borde såklart lämna politiken omedelbart.
Fakta är också att Federley är en höjdare inom svensk politik, medan ingen bryr sig om SD-mannen. Fakta är att ingen av dem är dömd för något brott. Det handlar enbart om förtroende. Jag har inte förtroende för den som väljer att leva med en serievåldtäktsman, och jag tror många delar den uppfattningen. Vad gäller SD så hade jag inget förtroende innan detta och har det fortfarande inte.