Inlägg från: Anonym (Direktörn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Direktörn)

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Tragikomiskt. Löfvén: "Your children will not be killed soon"...en vecka senare skottskadas 2 lekande dagisbarn. Löfvén blir då bestört och återgår till hängmattan.

Var inte oroliga. Miljöpartiet har koll på läget.

• Anonym (Direktörn)

Det är skillnad på sossar och sossar:

"Den socialdemokratiska regeringen i Danmark har dock valt en annan väg. Om utvisningsdömda vägrar att testa sig så blir de tvångstestade av polisen. Ritzau rapporterar att den nya danska lagen har haft effekt och två utvisningsdömda har nyligen tvångstestats för att kunna utvisas. Ytterligare 15 avvisade asylsökande har låtit coronatesta sig utan tvång."

Hur svårt kan det vara?

• Anonym (Direktörn)

Ryktas att den som misstänks för rattfylleri och vägrar blåsa tvingas ta blodprov på polisstationen. Gott så.

Lite märkligt att den som är dömd i domstol till utvisning inte kan påtvingas ett covid-test, men att en misstänkt bilist kan man tvinga.

Å andra sidan. I Sverige kan man förmodligen vägra fängelse också.

• Anonym (Direktörn)
    Anonym (J) skrev 2021-07-20 09:35:50 följande:
    Ja det är absurt som så mycket annat.
    I praktiken har MP kontrollerat vissa frågor sen 1998. De stora partierna har låtit det ske. De har kallat det för att "ta ansvar", men som så ofta är det precis tvärtom.

Att låta MP styra invandringspolitiken i 20+ år har gett oss en gängkriminalitet vars tentakler numera når ut i näringslivet, rättssystemet och troligen även regeringen. Jag tvivlar starkt på att Sverige klarar att ta sig ur detta. Med sittande regering är det definitivt omöjligt att vända detta.

När barn blir skjutna gör regeringen ett par trötta uttalanden och somnar sedan om i hängmattan. Det är oacceptabelt.
  • Anonym (Direktörn)
    FDFMGA skrev 2021-07-20 12:10:52 följande:
    Mm, spåkärringshögern är mycket aktiv i den här tråden och har varit så sedan 2015.

Väljarna tycks emellertid inte påverkas av uppenbarelserna från BlåbrunkullaTomte
    Inte? Såvitt jag kan se närmar sig S återigen Juholtnovå. Enda skillnaden är att denna gång är ni nöjda med det.
  • Anonym (Direktörn)
    Padirac skrev 2021-07-20 12:45:24 följande:
    Moderaterna vet visst allt om hängmattor

sverigesradio.se/artikel/6179463

"I hängmattan med Ulf Kristersson

...

!  oktober 2010 blev Strängnäsbon Ulf Kristersson socialförsäkringsminister i Fredrik Reinfeldts regering. Att det skulle bli politik för hans del var inte helt självklart. Han drömde om ett yrke som läkare, men istället blev det ekonomistudier i Uppsala.

Politik har alltid varit en stor del av Ulfs liv. Han var under några år ordförande för Moderata ungdomsförbundet och redan som 25-åring hamnade han i riksdagen.

I hängmattan talar Ulf Kristersson inte bara om rollen som minister, det handlar även om träning, föräldraskap och om intresset för fotografering. Han hoppade nämligen av sina studier när han blev erbjuden ett årslångt vikariat i fotoaffären Expert i Eskilstuna."

Du refererar till 2010. Då var kanske inte hotet från gängkriminaliteten lika allvarligt.
  • Anonym (Direktörn)
    Padirac skrev 2021-07-20 13:04:59 följande:
    2013 stoltserade Ulf med sin hängmatta i svensk PS
    Och varför skulle inte Kristersson kunna unna sig en stund i hängmattan 2013?
  • Anonym (Direktörn)
    FDFMGA skrev 2021-07-20 13:32:34 följande:
    Jag har deltagit lite sporadiskt i den här tråden sen 2015 och under årens lopp har uppenbarelserna om sossarnas nedgång och fall stått som spön i backen.

Jag är ärligt talat inte särskilt imponerad av blåbrunkulleockultisternas aktiviteter. Sossarna ligger på ungefär samma nivå nu som då.

Det mest komiska med den senaste uppenbarelsen var att det inte korades någon segrare mellan tvillingsjälarna Jimmie och Ulf, bägge kommer enligt uppenbarelsen att få 28 procent i valet.

Själv är jag av uppfattningen att det kommer att gå bättre för originalet än kopian i valet - men det är bara en gissning baserad på uppfattningen att kopior sällan slår original.

Skrattande
    Det stämmer att förhoppningarna på sossarnas fall varit större än utfallet. Jag kan tycka lite synd om er sossar, så in i märgen grundlurade.

Tittar man över längre tid så är nedgången supertydlig.

Jag för min del tror högerblocket kommer segra i valet 2022, dock bara med någon %-enhets marginal.

Tror högerblocket har mycket att vinna på att attackera MP.
  • Anonym (Direktörn)
    Flash Gordon skrev 2021-07-29 22:29:27 följande:

SVT/Novus kom inte ut i juli 2020 men i juni 2020 hade Socialdemokraterna 30,6% i SVT/Novus.

Alltså en nedgång på nästa 7% på ett år.

Solig

Det får betraktas som väldigt goda nyheter
  • Anonym (Direktörn)
    Rataxes skrev 2021-07-29 23:10:18 följande:
    Räknar du numera in det nödtorftigt reformerade kommunistpartiet i regeringsunderlaget?
    Jag tror kommunistpartiet ingår i den bruna koalition som avsatte Löfvén.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?