• Bullen2015

Medicinering, glöm det!!!

Hej

Nu är jag så trött på skolan!!! Trött på att alla ska in i led, stämplas osv... Min son som har grov dyslexi och gjort det flesta utredningar... Fått dyslexi som diagnos "klarat" det andra... Skolan som verket ha svårt att hjälpa honom... Tycker att vi ska göra utredningarna igen?! Ska vi göra utredning var tredje år för att se om tex adhd helt plötsligt dykt upp?! När jag frågar kan ni inte bara köra på som han har en diagnos... Ge extra hjälp och tänka på hans svårigheter osv... Vad är det för skillnad??? Då säger "specialläraren" det fins medicin... Jag bara tittar på henne... Nej ingen ska droga min son!!! Förstår om barnet är hyper eller aggressiv osv... Men nu är min son lugn glad och kan lyssna... Däremot har han grov dyslexi, alltså får han problem med det mesta... Men det är bra, då drogar vi ungen!!!

Hur har ni fått hjälp? Hur många gånger har ditt barn gjort samma utredning? Har du valt droger? Om ja varför? Finns det bra utredningar som visar att medicin skulle vara bra? Osv osv... Berätta!!!

Något är fel när alla som inte passar in i samma led, måste stämplas!!!

• Svar på tråden Medicinering, glöm det!!!
  • Anonym (skärp dig)

Ja, jag VET!

Min son har ätit concerta i 5 år och har själv beskrivit skillnaden i hans hjärna.

Jag var lika tjurig som dig i början, såg inte att min son hade ADD....

Idag är jag glad att sonens pappa övertalade mig att medicinera. Pappan äter oxå denna medicin!

• Bullen2015
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-05-16 09:44:41 följande:

Ja, jag VET!

Min son har ätit concerta i 5 år och har själv beskrivit skillnaden i hans hjärna.

Jag var lika tjurig som dig i början, såg inte att min son hade ADD....

Idag är jag glad att sonens pappa övertalade mig att medicinera. Pappan äter oxå denna medicin!

Jag är forfarande inte tjurig :) Min son har gjort add utredning redan och en rad andra... Den enda diagnos han fick var dyslexi, vilket jag själv antagligen har... Så då är frågan ska man göra om utredningarna var tredje år? Konstigt!!! Och skulle min son må dåligt skulle jag självklart lyssna på honom!!! Det är mitt hjärta!!! Som jag har skrivit för vissa kan det vara bra, men jag tror att det går alldeles för snabbt från problem till medecinering... Vad nu alla en säger så är det en drog man tillför kroppen... Och det borde vara det sista alternativet, när inget annat funkar!!! Jätte bra att det funkar för din son :) Vad var hans problem? Har han fått några biverkningar? Behöver han äta något mer? Som sagt min son har redan gjort utredning för add och nej det hade han inte... Trodde det var något man föddes med...
  • Lorelei83
    Bullen2015 skrev 2015-05-15 12:11:21 följande:
    Det är ju just det, vi har ju träffat massor av läkare och gjort alla utredningar. När ska det ta slut!!! Den ända diagnos han fått är dyslexi...
    Ja men dåså, då ska speciallärarem bara göra sitt jobb och hålla käften.
  • Bullen2015
    Lorelei83 skrev 2015-05-16 13:43:16 följande:

Lorelei83 skrev 2015-05-16 13:43:16 följande:

Det anser jag med!!! Varför ska man göra om utredningar, gräva och gräva... Det är det jag är så trött på :(
  • Anonym (Morsan)

Har liknande historia i bagaget med mitt barn.
    Nu har han slutat skolan och jag har anmält hela rasket och det ligger under utredning nu.

Ge inte din son mediciner mot diagnoser han inte har, det är mitt råd till dig.
    De gör det bara enkelt för sig själva och priset får din son betala med en drogad hjärna.

• Anonym (Morsan)
    Flygfotogen skrev 2015-05-16 14:43:17 följande:

Dyslexi medicinerar man väl inte?

OT, jag vet. Förlåt men jag måste bara få säga det... Jag har alltid läst din signatur som "Flygfotografen"!
    Haha, så länge och NU ser jag att du inte alls är en fotograf utan en fotogen!

Sorry TS!
  • Bullen2015
    Flygfotogen skrev 2015-05-16 14:43:17 följande:

Dyslexi medicinerar man väl inte?

Nej det gör man inte!!! Men dom tycker att han ska göra om add utredningen... Jag undra varför... Den är för gammal, 3år... Så om man inte klassar in i en diagnos så ska man göra om den vart tredje år då?! Känner hetsjakt!!!! Tycker han ska få lära sig sina hjälp medel till 100% innan de börjar kolla på annat... Det står han forfarande kö till..
  • Anonym (Morsan)
    Bullen2015 skrev 2015-05-16 15:10:03 följande:
    Nej det gör man inte!!! Men dom tycker att han ska göra om add utredningen... Jag undra varför... Den är för gammal, 3år... Så om man inte klassar in i en diagnos så ska man göra om den vart tredje år då?! Känner hetsjakt!!!! Tycker han ska få lära sig sina hjälp medel till 100% innan de börjar kolla på annat... Det står han forfarande kö till..
    De VILL att han ska få en diagnos och hoppas att en ny utredning kan resultera i det.
    Det hoppades min sons skola också men tji fick de.

När de äntligen insåg att det inte blev fler utredningar så lugnade de ner sig. När de lugnade ner sig blev allt lättare för sonen som hela tiden känt sig jagad och sedd som "störd" (hans egna ord).
    Han blev mer och mer harmonisk och den sista tiden läste han ikapp allt som halkat efter för att hans energi gått till att bearbeta de påhopp han faktiskt utsattes för.

Jag tycker du ska visa din lärare den här tråden men alla svar.
  • Anonym (adhd)

Min son åt inte medicin tillslut!

Han presterade sämre med medicin just för att han blev för lugn.

Vi testade olika sorter och styrkor men kom fram till att han fungerade bättre utan medicin.

Svar på tråden Medicinering, glöm det!!!