• athanatos

Ekonomi sommar orolig

3450kr denna månad och sedan 1700kr varje månad till CSN resten av året? Det låter väldigt mycket, det kan inte stämma.

• athanatos
    Prinsessan 83 skrev 2015-05-17 09:30:59 följande:

Låter jättekonstigt att ja ska betala tillbaka så mkt nu till CSN då ja har så låg inkomst.

Har ganska mkt lån, haft lån flera omgångar då ja pluggade gymnasie på ort långt bort behövde då komma hemifrån.

Samt plugga upp gymnasie betyg i omgångar för att va behörig till en ubildning

Samt under denna utbildning som sen inte gav jobb

Bor i Uppsala län, ja finns en del gratis saker man kan göra lekparker utflykter forboll m.m

Men söker råd och Tipps på hur ja kan öka på inkomsten varje månad, utgifterna är redan så låga de går, inga lån,krediter bor så litet billigt de går här, har ingen bil.

Men jobbigt leva såhär.. Alltid räkna till sista kronan, önskar ja kunde gr mitt barn den där semestern, något År iallfall och kunna släppa all oro på ekonomin, kanske äta mat på restaurang en gång per lånad osv.

Jag tycker inte att det stämmer. CSN måste ha gjort något fel.
    Kan du gå igenom hur mycket du har i lån och hur du har betalat de senaste åren?
    Vad betalade du t ex tidigare i år? Under januari, februari, mars och april?
    Vad betalade du förra året?
    Om du ska betala 3450kr för maj och sen 1700kr varje månad, alltså 1700 * 7, så blir det totalt 15350 du ska betala i år vilket i sig är en ganska rimlig summa förutsatt att du inte har betalat något mer i år.
    Jag betalar ungefär det och då har jag studerat 6 år på högskola så jag får inte ihop att du ska betala så mycket om du betalar normalt. Det måste ha blivit fel,

Svar på tråden Ekonomi sommar orolig