Ekonomi sommar orolig
Hej
Undrar lite hur ni andra klarar er ekonomi, om fler finns i liknande situation som mig
Jag är ensamstående med ett barn på 8år, som har adhd, jag har varit sjukskriven i ca 1,5år och har nu börjat arbetsträna och får rehab ersättning ifrån FK.
Får barnbidrag samt underhållsstöd sedan bostadsbidrag men ekonomin är ändå tajt
Har ca 4500:- kvar efter räkningar är betalda (hyra,el, mobil, A-kassa, bredband, barnomsorg)
Sedan kläder, mat busskort osv.
Sedan har jag CSN lån jag ska betala denna månad 3450:-!? Sedan 1700:- per månad
Jag har ansökt om nedsättning, men CSN skrev att sjukpenning/rehab ersättning inte är godkänd för nedsättning av lån.
Jag har aldrig haft ett fast jobb med betald semester alltid slitit mellan olika jobb för att försöka försörja mig och barnet, aldrig haft råd åka på semester jo fick följa med mina föräldrar till Furuvik förra året. Barnet vill gärna åka på sommar kollo eller spela tennis eller någon annan aktivitet på fritiden men jag har inte råd... nu är de lång helg barnet vill åka iväg göra ngt badhus, bio osv men har inte pengar till de Usch jag mår dåligt av detta.
Finns de några fler bidrag eller ersättningar jag har rätt att få eller ansöka om?
Läste om något bostads tillägg, kan man ansöka om de fast man har bostadsbidrag?
Tacksam för alla råd och tips! <3