Varför har ni tjejer leggings?
Jag tror leggings väcker rätt mycket reaktioner och åsikter eftersom det för några år sedan fullkomligt exploderade och plötsligt har nästan alla kvinnor leggings. Minns att jag satt på bussen och räknade antalet tjejer i leggings en sommar för några år sedan, var bara en bråkdel som inte hade leggings. Som foppatofflor eller LV väskor med loggan (fejk eller inte). Plötsligt har alla det och då kommer vissa, bland annat jag, reagera med ett "aldrig i livet!" För man känner att det blir någon sorts flockmentalitet och man vill inte alltid se ut som alla andra.
Dessutom var det rätt många som hade, ärligt talat, rätt fula leggings i dålig kvalité, det blev den nya mysbyxan som man kunde köpa på Ullared (typ) och så gick vissa kvinnor med dessa illasittande leggings i dålig kvalité tills de föll i bitar. Och då blir i alla fall jag ännu mera anti. Precis som jag är anti foppatofflor och LV väskor för de för mig representerar dålig kvalité till ett billigt pris som folk köper i massor.
Men, slutligen, folk får ha på sig vad de vill. Jag behöver inte tycka det är snyggt men det ger mig inte rätten att dömma de som väljer att ha leggings eller säga något till dem.