Inlägg från: Zarch |Visa alla inlägg
  • Zarch

Varför har ni tjejer leggings?

Att ha leggings som byxor är inte vidare sexigt, snarare rätt så fult. Känns dessutom som att leggings tid för att dö ut var år 2007.

• Zarch
    Schnaa skrev 2015-05-14 10:28:40 följande:

Om leggings dör ut tänker jag börja använda foppatofflor i ren protest!

Ja men gör't, foppatofflorna är ju så vansinnigt fula så det nästan blir lite retro och coolt. Men bränn dina leggings, och för allt i världen....ha inte långa leggings till en knälång kjol.
  • Zarch
    Schnaa skrev 2015-05-14 10:39:08 följande:

NEJJJ, så skulle du ju inte svara! Nu måste jag ju erkänna att det var ett tomt hot ju.

Aldrrrrrrrrrrrig att jag bränner mina leggings, men lugn, under kjol och klänning har jag helst något annat.

Hehe, syftar du på marmelucker?
    Drottningen70 skrev 2015-05-14 11:11:46 följande:

Nä. Leggings måste man ha under nåt som hänger över. Sjukt fult när folk använder leggings istället för byxor och exponerar hela arslet och hugget.

Ja det är fruktansvärt, det enda jag kan se som kan vara någorlunda okej är att ha ett par snygga leggings till en lång tunika. Men som byxor, fruktansvärt! Det har jag typ när jag går och drar hemma själv.
  • Zarch
    Schnaa skrev 2015-05-14 13:37:43 följande:

Du tänker så?

Ptja, varför inte..

Givetvis har jag en lång stickad tunika/tröja över mina tights.

Ja precis. Hm, tja den där outfiten är inte riktigt min smak men klädde modellen. En annan av oss vanliga dödliga skulle dock se ut som en vuxenbaby i den.
  • Zarch
    Schnaa skrev 2015-05-14 15:08:44 följande:

Jajajajajajajjajajajajaja... modell fplodell... ska man hålla på och tänka så är det ju osynlighetsmantel som gäller!

Slår hur som helst vad om en femma att du föredrar leggings framför mina försommarvita ben. Allt är relativt.

Det tror inte jag, fram med spirorna nu. Vem sjutton är inte vit nu ändå.
  • Zarch
    j a d e d skrev 2015-05-14 15:19:31 följande:

Jag hoppas du har solglasögon på

Mmm, men av helt andra anledningar.
  • Zarch
    spillerkillern skrev 2015-05-14 15:23:51 följande:

Jag är snart 40 år och bär leggings varje dag.

Buuuu, varför då? Varje dag också, kan ni som gillar leggings köpa några Dr Denims istället? Lika sköna, mycket snyggare.
  • Zarch
    Anonym (jepp) skrev 2015-05-14 15:36:31 följande:

Deras tajts är ju leggings. Same, same...

Jo men typ, men inte riktigt ändå. Jag tänker på dom där svarta urtvättade i bomullsvarianten snarare. Mardröm, hittade en sådan bild på mig från 2006. Fruktansvärt!
    Schnaa skrev 2015-05-14 15:35:37 följande:

Man kan väl variera?

Visst, finns i ju olika färger. Äh, har inte så många sådana men till en tunika eller längre tröja funkar Dr Denim.
  • Zarch
    LunaLovegood skrev 2015-05-14 15:40:44 följande:
    Varför skulle man inte kunna klä sig såhär för att man är i ett förhållande?

Sexobjekt? Då tycker jag ett par jeans som visar rumpan är mer "sexigt" och uppvisande av kroppen.
    Ser ju mer ut som strumpbyxor?
  • Zarch
    LunaLovegood skrev 2015-05-14 16:20:26 följande:

Strumpbyxor är ju mycket tunnare.

Sådana leggings som på bilden använder jag jämt iaf...

Ja men det var ju snyggt. Äh, jag är lite skadad av tiden då alla körde bomullsleggings under klänningen där tajtsen slutade ovanför vristen. Allt var inte bättre förr!
  • Zarch
    silvergirl skrev 2015-05-14 19:11:35 följande:

Fast det är ju jättevanligt att springa runt i löparbrallor, träningstajts även om man inte är på gymet. Ser unga tjejer i det varenda dag. Så ser man inte skillnad på det och tajts som finare plagg så tycker man nog att det fortfarande är lika vanligt som 2007. Jag tar mig hemifrån till gymet i tajts och träningslinne. Men skulle aldrig dra på mig ett par bomullstajts och en tunika och tro att jag är fin.

Löparbrallor har väl inget med leggings att göra? Hur mycket jag än skulle vilja det, lär er skillnad på en häst och en åsna, typ.
  • Zarch
    silvergirl skrev 2015-05-15 09:46:24 följande:

Alltså man ser många ute i nåt svart tajt runt benen. För en oinvigd ser det likadant ut, ser man dessutom en rumpa är det ännu troligare att det är träningskläder ts menar..

Ja så kanske det är, låg vaken för länge när jag skrev det där.
Svar på tråden Varför har ni tjejer leggings?